کد خبر : 16786
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 17:49

رئیسی: فعالیت فعلی کولبران را قبول نداریم!

رئیسی: فعالیت فعلی کولبران را قبول نداریم!

رئیسی در خصوص فعالیت کولبران اظهار داشت: این شکل فعالیت عده‌ای در قالب جا‌به‌جایی کالا و کولبری را قبول نداریم و قطعا مشکلاتی را هم برای خودشان و همه برای منطقه به دنبال دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ ابراهیم رئیسی در نشست خبری پایانی سفر دو روزه‌اش به کردستان با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار داشت: از خبرنگاران رسانه ملی و سایر رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌های این دو روز تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور تصریح کرد: حضور ما در این سفر پیگیری مصوبات سفر قبلی است که گزارش معاون اجرایی در شورای اداری مبنی بر اقدامات انجام شده در دور اول و کارهای در دست اجراست.

وی افزود:  کارهایی که در این سفر تصمیم گیری می شود به همت دست اندرکاران دولتی و با همکاری بخش خصوصی و تعاونی و مردم به ثمر بنشیند.

شرکت‌های بزرگ در کردستان سرمایه‌گذاری می‌کنند

رئیسی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری نیاز استان کردستان است، افزود: با چند شرکت سرمایه گذاری بزرگ تفاهم‌نامه‌های منعقد شده که در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس جمهور از آغاز ساماندهی منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان از فردا خبر داد و با تاکید بر اینکه  کردستان دارای ظرفیت بسیار زیادی در زمینه سرمایه‌گذاری است، گفت: در این دور از سفر، تفاهم نامه هایی با شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری در کردستان منعقد شد.

وی در ادامه بر ضرورت ساماندهی وضعیت تجاری و مناطق مرزی استان تاکید کرد و افزود: تبادلات مرزی در استان می تواند بسیار مفید باشد، ضمن اینکه در کردستان زمینه توسعه صنعت گردشگری و صنابع دستی و تبادلات مرزی سه حوزه است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

تاکید بر تحریم اسرائیل

رئیسی با تاکید بر قطع ارتباطات در زمینه های اقتصادی، سیاسی و  … کشور ها با رژیم صهیونستی، خاطر نشان کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمو‌د ها اند یک خواسته مهم است که کشورهای منطقه باید تما‌م ارتباطات خود را ‌با این رژیم قطع کنند.

رئیس جمهور گفت: در دیپلماسی  وزارت امور خارجه و هم چنین  با رؤسای جمهور کشورهای منطقه نیز در این خصوص گفت و گوهایی داشته ایم و بر قطع ارتباطات تاکید کرده ایم.

فعالیت فعلی کولبران را قبول نداریم

رئیس جمهور در خصوص فعالیت کولبران نیز اظهار داشت: این شکل فعالیت عده‌ای در قالب جا‌به‌جایی کالا و کولبری را قبول نداریم و قطعا مشکلاتی را هم برای خودشان و همه برای منطقه به دنبال دارد.

وی به ساماندهی وضعیت کولبران تیکد و گفت:  در دولت سیزدهم   ‌‌تلاش دا‌ریم ‌با ایجاد گذرگاه‌های مرزی امنیت کولبران را فراهم کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.