کد خبر : 5775
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 23:01

هشدار دیوان محاسبات کشور؛

دستگاه هایی که مدیران آنها توسط دولت انتخاب می شوند از نظارت مصون نیستند

دستگاه هایی که مدیران آنها توسط دولت انتخاب می شوند از نظارت مصون نیستند
رئیس کل دیوان محاسبات کشور با هشدار به شرکت‌های شبه دولتی که به نظارت تمکین نمی‌کنند گفت: اگر این مجموعه‌ها در این خیال خام به سر می‌برند که از نظارت دیوان محاسبات معافیت دارند سخت در اشتباه هستند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید احمدرضا دستغیب در جمع بسیجیان دیوان محاسبات کشور با اشاره به فعالیت برخی شرکت های شبه دولتی که به نظارت تمکین نمی کنند تصریح کرد: دستگاهها و مجموعه‌هایی که اموال بیت المال در اختیار آنان است، مدیران، هیات مدیره‌ها و مجموعه هایی که چه مستقیم و چه با واسطه و حتی چند واسطه توسط دولت انتخاب می شوند و به خصوص شبه دولتی هایی که فکر می کنند از نگاه مجموعه نظارتی خارج بوده و توانسته‌اند قانون را دور بزنند و به این خیال خام هستند که از نظارت دیوان محاسبات معافیت دارند، سخت در اشتباه هستند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه بسیج می تواند در خصوص شفافیت و انضباط مالی راهکار ارائه دهد اضافه کرد: این ارتباط می تواند با بهره گیری از ظرفیت ها، اتحاد و ارتباطی که وجود دارد، توسط بسیج دیوان محاسبات انجام و در قالب یک سامانه تخصصی نیز دنبال شود.

دستغیب خاطرنشان کرد: این نهاد نظارتی در انضباط مالی از اقتدار دادسرا و محاکم دیوان استفاده کرده و در شفافیت نیز از امکان افکار عمومی بهره می‌گیرد.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.