کد خبر : 4440
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 14:49

چرا پلتفرم دیوار از درج قیمت‌های نجومی مسکن منصرف شد؟

چرا پلتفرم دیوار از درج قیمت‌های نجومی مسکن منصرف شد؟
در حالی پلتفرم دیوار چند روز قبل آگهی فروش مسکن با قیمت‌های نجومی را در سایت خود بارگذاری کرده بود که این مجموعه پس از پیگیری‌ها قیمت‌های خود را اصلاح کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ هفته گذشته پلتفرم دیوار یک آگهی را در سایت خود بارگذاری کرد. این آگهی در دسته آپارتمان با تایید سایت دیوار برای کاربران قابل مشاهده شده بود و مالک، واحد مسکونی خود را با قیمت هر مترمربع ۳۲۳ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان برای فروش عرضه کرده بود.

آپارتمانی ۴۱ متری نوساز در منطقه جیحون، با آسانسور و پارکینگ و فاقد انباری که با قیمت اعلام شده بیش از ۹٫۵ میلیارد تومان! اما بررسی قیمت واحدهای این منطقه حاکی از آن بود بسته به سن آن برای واحدهای چند ساله ۴۵ میلیون تا حدود ۸۰ میلیون تومان برای واحدهای نوساز است.

این مسئله باعث شده تا با مالک آپارتمان تماس بگیرد. وی با ابراز بی‌اطلاعی از این قیمت عنوان کرد دچار اشتباه در درج مشخصات و قیمت شده و به‌زودی آنرا اصلاح خواهد کرد. در ادامه با مجموعه دیوار نیز تماس گرفته شد که کارشناس این پلتفرم در پاسخ به دلیل تایید قیمت ۳۲۳ میلیون تومانی برای هر مترمربع واحد مسکونی در محدوده جیحون عنوان کرد قیمت مذکور نرخ اعلامی از سوی مالک بوده و دیوار مسئولیتی در این زمینه ندارد.

پیگیری‌ها از روابط عمومی دیوار برای جلوگیری از درج قیمت‌های نجومی و عجیب مسکن در این سایت نتیجه‌ای در بر نداشت. این در حالی است که امروز آگهی موردنظر اصلاح شده و قیمت هر مترمربع حدود ۸۲ میلیون تومانی برای واحد ۴۱ متری درج شده است. به‌عبارت دیگر قیمت واحد مذکور با نرخ اصلاح شده حدود ۳٫۳ میلیارد تومان است.

پلتفرم‌هایی مانند دیوار خواسته یا ناخواسته به محلی برای قیمت‌سازی مسکن و بر هم زدن این بخش تبدیل شده‌اند. موضوعی که لازم است دستگاه‌های نظارتی در اسرع وقت به آن ورود کرده و مانع از درج‌ قیمت‌های عجیب و قریب برای واحدهای مسکونی شوند.

رئیس‌جمهوری روز گذشته در یازدهمین جلسه شورای عالی مسکن با اشاره به مشکلاتی که سکوهای انتشار آگهی در حوزه قیمت‌سازی برای مردم ایجاد کرده‌اند گفته بود: در قدم اول نظارت بر سکوها باید از سوی خود اتحادیه‌ها انجام شود. قانون نیز همین را خواسته است که اتحادیه‌های صنفی خود مامور و مسئول باشند و نگذارند عضوی از آن صنف به مردم اجهاف کند. مسئله سکوها و پلتفرم‌ها حتما باید ساماندهی شود، به نحوی که قیمت‌سازی و سوداگری در این فضا انجام نشود.تسنیم

قیمت مسکن , قیمت مسکن ,

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.