کد خبر : 17311
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 20:31

در پایان دومین روز نام نویسی ۵۵ نفر داوطلب انتخابات خبرگان شدند

در پایان دومین روز نام نویسی ۵۵ نفر داوطلب انتخابات خبرگان شدند
نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی دومین روز خود را پشت سر گذاشت که در مجموع ۵۵ نفر متقاضی حضور در انتخابات یازدهم اسفند مجلس خبرگان شدند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ زنگ ثبت نام داوطلبان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری روز گذشته (چهاردهم آبان) به طور همزمان در سراسر کشور با نام نویسی یک داوطلب از اهواز به صدا درآمد که در ساعت اولیه آغاز ثبت‌نام با حضور در فرمانداری اهواز ثبت‌نام خود را قطعی کرد.

پس از آن نخستین نامزد انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان در ستاد انتخابات وزرات کشور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بود که از حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی خود را قطعی کرد. نامزدی که امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان، است و برای نخستین بار در انتخابات این دوره از مجلس خبرگان نام نویسی می‌کند. پس از آن آیت الله «سید احمد خاتمی» برای حوزه انتخابیه کرمان ثبت نام خود را قطعی کرد و پس از طی فرایند نام‌نویسی در جمع خبرنگاران چند نکته را متذکر شد که یکی از آنها این بود که به نظر می‌رسد انگیزه جریان ضدانقلاب و کسانی که حضور در نظام جمهوری اسلامی را نمی‌پسندند، در این دوره بیشتر باشد. البته راهبرد دشمنان در همه ادوار انتخابات، برگزاری انتخابات به صورت بی‌رمق ‌و بی‌نشاط است. بنابراین صندوق رای، صندوق ابراز رای است و شورای نگهبان، کف صلاحیت‌ها را تعیین و مردم با حضور در صحنه سقف صلاحیت‌ها را انتخاب خواهند کرد.

نام نویسی ۵۵ نفر تا پایان روز دوم ثبت‌نام داوطلبان خبرگان

۳۷ داوطلب در نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تا پایان روز یکشنبه نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۷ نفر با حضور در فرمانداری قم ثبت نام خود را نهایی و کد رهگیری دریافت کردند. همچنین با پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در مجموع ۵۵ نفر نام‌نویسی خود را قطعی کردند که به لحاظ جنسیتی ۹۸ درصد متقاضیان داوطلبی را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

۶۵ درصد از مجموع ۵۵ داوطلب متقاضی حضور در انتخابات یازدهم اسفند مجلس خبرگان در روز دوم ثبت نام‌ها دارای سابقه داوطلبی، ۵۴ درصد دارای سابقه ایثارگری و ۱۹ نفر هم از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عالمی نماینده ادوار سوم، چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده حجت الله الاسلام سید محمود علوی، حجت السلام محسن قمی نماینده امور بین الملل دفتر رهبری از حوزه انتخابیه تهران، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، حجت‌السلام اشکوری نماینده پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه گیلان، نامزدهایی بودند که عصر امروز دوشنبه با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.

انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.