کد خبر : 6045
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 16:39

کنایه نماینده سابق مجلس به عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم:

دولت رئیسی دولت تردمیلی است، فقط می‌دوند!

دولت رئیسی دولت تردمیلی است، فقط می‌دوند!

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: آقای رئیسی کجا رفت شعار به خط کردن اقتصاددان‌ها؟ ارائه هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی چه شد؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده سابق مجلس، به وضعیت تجارت داخلی و بین‌المللی ایران واکنش نشان داده و درباره عملکرد اقتصادی دولت گفته است: آقای رئیسی کجا رفت شعار به خط کردن اقتصاددان‌ها؟ ارائه هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی چه شد؟

بخش‌های مهم اظهارات او را در ادامه می‌خوانید:

برخی از آمارسازان با نفی موفقیت‌های گذشته، به دنبال دستاوردسازی برای خود هستند. از طرفی، این افراد این‌قدر دروغ‌های بزرگ می‌گویند که خودشان هم باورشان شده است. از سوی دیگر، برخی هم دروغ نمی‌گویند، ولی، چون آمار نادرست به آن‌ها دادند، از این‌رو اطلاعات اشتباه به مردم می‌دهند. مثلاً یکی از ائمه جمعه گفته در دو سال گذشته، چند هزار واحد تولیدی فعال شده یا حدود ۲ میلیون مسکن ساخته شده که این رقم‌ها در هیچ منطقی نمی‌گنجد.
باید بگویم که تراز تجاری ایران، منفی است، یعنی واردات ایران از صادراتش بیشتر است و اگر صادرات نفتی را از سبد کشور خارج کنیم، آمار فاجعه‌بارتر هم خواهد شد. از طرفی، برخی کالاهایی به دیگر کشورها صادر می‌شود که نیاز داخل است، مثل مرغ و لبنیات که باید تا حد قابل ملاحظه‌ای جلوی صادرات آن‌ها گرفته شود.
ایران در تراز تجاری به شدت مشکل دارد. اکنون و به گفته آقای حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، روزی شش هزار میلیارد تومان در کشور، خلق پول می‌شود. الان گردش پول مثل گذشته عدد چهار و خرده‌ای را نشان نمی‌دهد و رقم بالاتر از هفت است، یعنی یک ریال، هفت ریال را تولید می‌کند.
برای داشتن اقتصاد پویا و ارائه راه‌حل در جهت بهبود اوضاع مردم و کشور، باید واقع‌گرا بود که این توصیه اکید من به دولت است و بعید می‌دانم آن‌ها این را بپذیرند. دولت نباید خودش روی به گول‌زدن خودش بیاورد. چه اشکال دارد که صادقانه بگویند ما فلان‌قدر تلاش کردیم و فلان‌قدر هم دستاورد داشتیم و این توان ما است. ما منکر تلاش‌گری دولت نیستیم، ولی تا امروز خروجی‌های خوبی را از آن‌ها ندیدیم.
دولت سیزدهم، دولت تردمیلی است. یعنی دولتی که خیلی می‌دود، ولی کارش آن‌چنان خروجی ندارد. باید به دولت گفت چرا این‌قدر سوخت مصرف می‌کنید در حالی که می‌توانید یک‌جا بنشینید و فکر کنید که چه باید کرد.
آقای رئیسی کجا رفت شعار به خط کردن اقتصاددان‌ها؟ ارائه هفت هزار صفحه برنامه اقتصادی چه شد؟ آقای رئیسی لطفاً نگاه کنید تا ببینید که برخی کالا در همین دو سال گذشته از ۱۰۰ درصد تا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند. این وضعیت به خاطر این است که دولت تنها به دنبال گزارش کار است.
سال‌هاست که مشکل مدیریت در کشور داریم و یکی از چالش‌های اقتصاد ما همین ضعف و سوءمدیریت‌ها است. متاسفانه این موضوع در دولت سیزدهم، پررنگ‌تر هم شد. واقعاً دولت قبل در همه زمینه‌ها به لحاظ مدیریتی، ۱۰ برابر بهتر از مدیران امروز بودند. هرچند تحریم‌ها هم خیلی بر اقتصاد ایران اثر منفی گذاشته است، اما سوءمدیریت‌ها، بی‌برنامگی و رفیق‌بازی دولتمردان، کار را بحرانی‌تر کرده است. متاسفم که امروز شاهد شایسته‌سالاری در کشور نیستیم و مردم هم نظاره‌گر این وضعیت نامساعد هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.