کد خبر : 18771
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 14:57

هشدار پلیس به مسافران؛ توقف در حاشیه جاده چالوس ممنوع

هشدار پلیس به مسافران؛ توقف در حاشیه جاده چالوس ممنوع
رییس پلیس راه البرز از احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی این استان به ویژه در جاده کرج -چالوس خبر داد و از مسافران خواست حاشیه جاده توقف نکنند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ “پیمان کرمی” روز پنجشنبه اظهار کرد: باتوجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در ارتفاعات این استان ،مسافران باتوجه به این شرایط ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری ، قبل از سفر از وضعیت راه ها به ویژه جاده کرج -چالوس مطلع شوند.

وی یادآورشد: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل در تمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظر مستقر شده است.

کرمی گفت: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است .

هشدار هواشناسی و خطر طبیعت‌گردی در کوهستان های البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز نیز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تغییرهای شرایط جوی در استان، مردم از طبیعت گردی در مناطق کوهستانی این استان پرهیز کنند.

“محمد باقر خلفی” اظهار کرد: همچنین مردم از اتراق درحاشیه رودخانه های دائمی و فصلی استان البرز در این شرایط جوی خودداری کنند چرا که طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.

وی افزود: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: اکنون ۲۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

خلفی گفت: اکنون تیم های امدادی در مناطق مختلف استان بویژه مناطق کوهستانی به صورت آماده باش هستند.

ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.