کد خبر : 2145
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 9:24

دولت در درس اقتصاد مردود شده/ بعضی از دولتی‌ها گل به خودی زدند

دولت در درس اقتصاد مردود شده/ بعضی از دولتی‌ها گل به خودی زدند

دبیرکل حزب سبز می گوید: در کارنامه دولت به نظر می‌رسد که در دو مولفه امنیت و سلامت نمره قابل قبولی را به دست آورده است. اما در این کارنامه در درس اقتصاد تجدید که نه مردود شده است.

اقتصاد پرس؛ حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا به اصلاحات نیوز می‌گوید: کارنامه دولت ها مولفه های مختلفی دارد، مانند فردی که در دانشگاه درس میخواند و هر ترم کارنامه ای از خود ارائه میکند، باید ببینیم دولت از مسئولیتی که داشته با نمرات خوب فارغ التحصیل می‌شود یا اینکه در برخی از واحد ها نمره لازم رابه دست نمی‌اورد.

وی ادامه داد: در کارنامه دولت به نظر می‌رسد که در دو مولفه امنیت و سلامت نمره قابل قبولی را به دست آورده است. اما در این کارنامه در درس اقتصاد تجدید که نه مردود شده است، زیرا هم مولفه های خارجی مانند تحریم در آن تاثیر داشته و هم اینکه تیم اقتصادی دولت نتوانست برنامه هایی که وعده داده بودند را محقق کنند. گرچه افراد قوی در تیم حضور دارند اما چون کار تیمی باهم نکردند، بعضا گل به خودی هم زدند. به نظر می‌رسد برنامه اقتصادی مشکلاتی را دارد که افراد قوی هم نتوانستند آن را حل کنند. در بحث وعده ها دولت باید برنامه ای را از تحقق وعده ها بدهد.

دولت رییسی در درس اقتصاد تجدید که نه مردود شده است، زیرا هم مولفه های خارجی مانند تحریم در آن تاثیر داشته و هم اینکه تیم اقتصادی دولت نتوانست برنامه هایی که وعده داده بودند را محقق کنند. گرچه افراد قوی در تیم حضور دارند اما چون کار تیمی باهم نکردند، بعضا گل به خودی هم زدند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مخبر معاون اول رئیسی همواه در گفتگوهایش از نشاط و امید و پیشرفت در جامعه سخن می‌گوید، تصریح کرد: بهتر است در این موضوع نظر نخبگان و مردم هم پرسیده شود.

وی ادامه داد: درباره بحث فرهنگی، مهمترین موضوعی که همواره مطرح می‌کردیم، اعتماد عمومی و امید به آینده است که به نظر می‌رسد که شرایط با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی محقق نشده است. در حوزه سیاسی هم دولت تلاش می‌کند تا فضای سیاسی کشور یک فضای بدون التهاب باشد اما با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در اسفند ماه، باید به دنبال نشاط سیاسی باشیم و رهبری هم به این موضوع حساس اشاره کردند که نیازمند یک برنامه وسیع برای افزایش مشارکت مردم، شفافیت انتخابات، سلامت و امنیت این موضوع باشد تا یک مجلس قوی و کارآمد را در آینده داشته باشیم.

مردم هنوز امید دارند که دولت به وعده های خودش عمل کند. اگر همین فردا انتخابات برگزار شود، طبیعتا ۳۰ درصد مردم طبق تکلیف شرعی و حزبی که دارند حضور دارند، اما مشکل آن ۷۰ درصدی است که آرا خاکستری هستند.

کنعانی مقدم، با تاکید بر اینکه عملکرد دولت تاثیر بسیار زیادی در میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس دارد، یادآور شد: اگر دولت کارآمد باشد و اعتماد مردم را داشته باشد و مشکلات معیشتی و اقتصادی آنها را حل کنند، قطعا مردم برای کمک به دولت به صحنه انتخابات می‌آیند. در غیر اینصورت ممکن است یاس و ناامیدی ممکن است میزان مشارکت را کاهش می‌دهد. من توصیه می‌کنم که مسئولین فضای مشارکت را بازتر کنند تا همه سلایق بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند. یکی از دلایلی که شما در انتخابات ترکیه دیدید که ۸۰ درصد مردم پای صندوق رای آمدند، رقابت سالم و قوی بود که باعث افزایش مشارکت شد.

دبیرکل حزب سبز ایران می‌گوید: مردم هنوز امید دارند که دولت به وعده های خودش عمل کند. اگر همین فردا انتخابات برگزار شود، طبیعتا ۳۰ درصد مردم طبق تکلیف شرعی و حزبی که دارند حضور دارند، اما مشکل آن ۷۰ درصدی است که آرا خاکستری هستند. ۳۰درصد از این آرا خاکستری چه دولت موفق شود چه نشود، تمایلی به رای دادن ندارند؛ اما آن ۴۰درصدی که همیشه در لحظه های آخر تصمیم به حضور یا عدم حضور در انتخابات می‌گیرند، به فضای رقابتی، نامزدها، کارآمدی دولت و … نگاه می‌کنند و به نظر می‌رسد اکنون این ۴۰ درصد تصمیمی برای مشارکت حداکثری در انتخابات را ندارند و بستگی به عملکرد چندماه آینده دولت دارد.

/اصلاحات نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.