کد خبر : 2438
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 10:17

دوربرگردان شاهین پلاس از سامانه یکپارچه خودرو به سمت روسیه

دوربرگردان شاهین پلاس از سامانه یکپارچه خودرو به سمت روسیه

خبرهای جدید حاکی از آن که شاهین پلاس سایپا هم اکنون با موتور ۱۶ سوپاپه در خط تولید این گروه خودروسازی در حال تولید در تیراژ بالا است. اما این خودروها قرار نیست در بازار خودرو ایران به دست ما برسند. چرا که مشتریان روسی در اولویت هستند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شاهین پلاس سایپا فروردین ماه امسال رونمایی شد و در جریان این رونمایی، سایپا اعلام کرد این محصول تا تابستان به فروش خواهد رسید.

اما به نظر نمی‌رسد که این سدان سایپا را به زودی در خیابان‌های ایران مشاهده کنیم. چرا که براساس اطلاعات منابع آگاه به بیت‌ران، سایپا هم اکنون با تیراژ بیش از ۳/۰۰۰ دستگاه مشغول تولید شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپه است. چرا که این خودروساز داخلی باید تعهدات خود را در بازار خودرو روسیه ایفا کند.

براساس اطلاعات منابع روسی، سایپا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی بیش از ۱۲۰ نمایندگی فروش در روسیه افتتاح کند. گارانتی محصولات این گروه خودروسازی در روسیه هم ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

شاهین پلاس سایپا قرار است با موتور ME16 به دست مشتریانش برسد. موتور این محصول سایپا چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه است که ۱.۶ لیتر حجم دارد. این قوای محرکه که فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها را دارد توانست استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس کند.

موتور جدید شاهین‌ پلاس سایپا با پمپ روغن و دینام جدید حالا ۱۱۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه نیرو تولید می‌کند. گشتاور خروجی آن نیز به ۱۴۷ نیوتن‌متر رسید که در دور ۴۲۰۰ از تمام پتانسیل آن می‌توان استفاده کرد.

سایپا برنامه دارد که این موتور را با گیربکس ۵ سرعته دستی به مشتری ایرانی به‌فروشد. این گیربکس توسط آیسین مهندسی شد و با کد ۵F18 شناخته‌می‌شود.

البته سایپا اعلام کرد که نسخه اتوماتیک شاهین‌ پلاس هم به‌زودی وارد بازار می‌شود. شاهین پلاس اتوماتیک نیز از گیربکس ۶ سرعته‌ای بهره می‌برد که ساخت DAE چین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.