کد خبر : 1828
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 18:31

دلار رام شد/ قیمت دلار در نیمه اول سال چه می‌شود؟

دلار رام شد/ قیمت دلار در نیمه اول سال چه می‌شود؟

قیمت دلار امروز نسبت به روز گذشته حدود دو درصد کاهش قیمت داشت و دلار از کانال ۴۹ هزار تومان وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد. اما به گفته کارشناسان اقتصادی این قیمت نوسان قیمتی چندان معنادار نیست و روند طبیعی بازار است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به گفته کارشناسان نوسان زیر ۵ تا ۷ درصدی قیمت دلار در بازار ارز، معنای خاصی ندارد و ریزش تلقی نمی‌شود و زمانی می‌توان نام ریزش را بر قیمت دلار گذاشت که این کاهش یا افزایش قیمت بالای ۷ درصد باشد.

اقتصاد پرس

روند کنونی بازار یک روند آرام و متعادل است و کارشناسان می‌گویند بازار همچنان در فاز انتظار است و چشم به اخبار سیاسی دوخته تا روند بازار تعیین شود. اما در چند روز گذشته خبر سیاسی خاصی هم به بازار مخابره نشده است و مشخص نیست که قرار است موضوع احیای برجام به نتیجه خاصی برسد یا نه. آخرین بار معاون وزیر امور خارجه ایران، علی باقری کنی در توییتی مذاکره با سه کشور انگلستان، فرانسه و آلمان را رسانه‌ای کرد و گفت در کشور ثالث به مذاکره درباره موضوعات مختلف مشغول است. از آن زمان تاکنون خبر دیگری درباره برجام منتشر نشده و بازار به انتظار خبر نشسته است. خبری که می‌تواند قیمت دلار را دستخوش تغییر کند.
پیش بینی قیمت دلار تا پایان تابستان

اما فعلا دلار توانسته خود را در کانال ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان حفظ کند و تلاش‌های دلار برای رساندن خود به کانال ۵۰ هزار تومان تاکنون ناکام مانده است.

این مساله این امیدواری را ایجاد کرده که اگر برجام به نتیجه نرسد و مذاکرات موفقیت‌آمیز نباشد، دلار چندان افزایش نداشته باشد و در محدوده ۵۰ هزار تومانی بماند. این در حالی است که برخی از کارشناسان پیش از این از روند قیمت دلار نگران بودند. چون به گفته این گروه خرداد ماه قیمت‌ها در کف قرار می‌گیرد و دلار ۵۲ تا ۵۳ هزار تومانی در خرداد سیگنال خوبی برای مردم ندارد و این نگرانی را ایجاد می‌کند که مبادا دلار در ماه‌های آتی وارد کانال‌های قیمتی جدید شود. اما خوشبختانه در چند هفته گذشته دلار خود را زیر کانال ۵۰ هزار تومان حفظ کرده است و افزایشی‌های بازار علی‌رغم همه تلاش‌ها نتوانسته‌اند دلار را وارد کانال جدید کنند.

فعلا بازار همچنان در حال انتظار است و کارشناسان می‌گویند اگر توافق هسته‌ای بتواند برجام را احیا کند، قیمت دلار ظرف امسال در محدوده فعلی باقی می‌ماند. برخی دیگر از کارشناسان هم می‌گویند دلار حداقل در نیمه نخست امسال افزایش محسوسی نخواهد داشت و در همین رقم می‌ماند و اگر قرار باشد روند بازار و کانال دلار تغییر کند این تغییرات به نیمه دوم سال موکول می‌شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.