کد خبر : 3705
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1402 - 10:05

اعلام زمان بازشدن سامانه یکپارچه خودرو /چه کسانی امکان ثبت نام خودرو دارند؟

اعلام زمان بازشدن سامانه یکپارچه خودرو /چه کسانی امکان ثبت نام خودرو دارند؟

سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ، احتمالا شهریورماه بازمی شود

به گزارش اقتصاد پرس؛ سامانه یکپارچه خودرو امروز باز نشده است سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ،شهریورماه بازمی شود .مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص ثبت‌نام خودرو  دوره سوم طرح یکپارچه خودرو توضیحاتی ارائه داد.بسیاری از متقاضیان ثبت نام خودرو در مرحله دوم  از  سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ، انصراف دادند.

باز شدن سامانه یکپارچه خودرو تکذیب شد

مدیر طرح یکپارچه خودرو، بازگشایی سامانه را تکذیب کرد و گفت: بازگشایی مجدد سامانه با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید، به‌زودی در شهریور ماه برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان انجام می‌شود.

“مهدی تقدسی” افزود: در روز جاری خبری مبنی بر بازگشایی مجدد سامانه به منظور ویرایش از سوی برخی سایت‌ها و فضای مجازی عنوان شده بود که تکذیب می‌شود.

وی، از بازگشایی مجدد سامانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به آمارها، خودروسازان خصوصی اعلام کرده‌اند که حدود ۱۰ درصد از افرادی که در طرح یکپارچه حضور یافته بودند، نسبت به پرداخت پول اقدام کرده‌اند و از این نظر ظرفیت خالی زیادی باقی مانده است.

وی ادامه‌داد: با توجه به افزایش تولید این خودروسازان در ماه‌های گذشته، همچنین کاهش یافتن قیمت‌ها، از حجم تقاضای محصولات این خودروسازان کاسته شده است.

مدیر طرح یکپارچه خودرو خاطرنشان کرد: همه این مسائل سبب شده تا خودروسازان بخش خصوصی به سمت فروش اقساطی محصولات خود حرکت کنند و تنوع برنامه‌های فروش جهت حفظ مشتریان خود، را در دستور کار داشته باشند.

وی، به یکی از خودروسازان خصوصی اشاره کرد که از ۲۷ هزار نفری که متقاضی محصولات آن بودند، تنها ۱۰۰ نفر اقدام به تکمیل وجه کردند. همچنین خودروساز دیگری با وجود جمعیت ۳۰۰ هزار نفری متقاضیان، اما تا امروز کمی بیش از ۵۰ هزار نفر واریزی برای محصولات آن انجام داده‌اند.

تقدسی خاطرنشان‌کرد: در یکی از خودروسازان دولتی هم ریزش متقاضیان زیاد بوده است، به طوری که از ۲۱۰ هزار نفری که در سامانه ثبت نام کرده بودند فقط ۱۴۰ هزار نفر اقدام به تکمیل وجه کردند؛ بر این اساس امروز وضعیت به گونه‌ای است که ظرفیت خالی خودرو وجود دارد، تولیدات هم در این مدت افزایش چشمگیر داشته نسبت به سال قبل، اما متقاضی زیاد نیست.

وی تصریح کرد: با بازگشایی مجدد سامانه، با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و نیز محصولات جدید در شهریور برای سه درصد باقی‌مانده، ضمن حفظ اولویت آنان امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین فراهم می‌شود.

وی توضیح‌داد: این افراد جزو کسانی بودند که تنها به انتخاب یک یا دو اولویت از خودروسازان خصوصی و پر تقاضا بسنده کرده بودند و به دلیل عدم تناسب با برنامه تولید آن خودروسازان، خودرو به آنان تعلق نگرفت.

مدیر طرح یکپارچه خودرو ادامه داد: با توجه به موارد یاد شده، به احتمال زیاد به آن دسته از متقاضیانی که زمان تخصیص خودروی آنها سال ۱۴۰۳ مشخص شده بود، اعلام شود که از خودروهای دارای ظرفیت در سال جاری در صورت تمایل انتخاب نمایند که بتوانند خودرو خود را زودتر تحویل بگیرند.

تقدسی تاکید کرد: پس از تعیین تکلیف این افراد، به طور قطع ظرفیت موجود خودروسازان مجددا بررسی خواهد شد و بر مبنای آن مرحله سوم طرح یکپارچه خودرو اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.