کد خبر : 15924
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 11:22

تغییر یا پوشش پلاک وسیله نقلیه جرم و مجازات آن حبس است

تغییر یا پوشش پلاک وسیله نقلیه جرم و مجازات آن حبس است
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: رانندگان بیش از ۳۰۶ هزار وسیله نقلیه به دلیل پوشش پلاک اعمال قانون شدند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: در هفت ماهه سال ۱۴۰۲ یعنی از فرودین ماه امسال تا پایان مهرماه ۱۴۰۲، ۱۱۷۵ خودرو به خاطر دستکاری و پوشش پلاک وسیله نقلیه توسط همکارانم به پارکینگ منتقل شده اند که البته این رانندگان برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی مرتکب جرم شده اند که برابر این ماده از قانون مخدوشی و هرگونه تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه مجازات حبس از ۶ ماه تا یک‌سال را برای متخلفان در پی دارد.

وی افزود: در این مدت همچنین ۱۷۳۱۷ دستگاه موتورسیکلت نیز که راکبان آنان اقدام به پوشش و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود کرده بودند به پارکینگ منتقل شده اند.

سرهنگ شریفی گفت: در مجموع تعداد ۱۸۴۹۲ وسیله نقلیه که پوشش و دستکاری در پلاک خود انجام داده بودند از ابتدای سال جاری به پارکینگ منتقل شده اند.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ۲۰۹۴۶۱ جریمه خودرو‌هایی را داشته ایم که رانندگان آن‌ها اقدام به پوشش و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود کرده بودند.

وی گفت: ۹۶۸۵۵ موتورسیکلت نیز به همین خاطر اعمال قانون شده اند که در مجموع ۳۰۶۳۱۶ جریمه در این هفت ماه برای کسانی بوده است که اقدام به پوشش و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود کرده بودند داشته ایم.

سرهنگ شریفی گفت: در بازه زمانی اول فروردین ماه ۱۴۰۱ تا پایان مهرماه سال گذشته، ۲۶۹۸۲۱ مورد اعمال قانون در بحث دستکاری و پوشش پلاک داشته ایم که در سال ۱۴۰۲ نسبت به هفت ماهه سال ۱۴۰۱ به ۳۰۶۳۱۶ مورد رسیده است که ۲۲ درصد افزایش برخورد با این نوع جرم را در سطح معابر پایتخت داشته ایم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.