کد خبر : 12147
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مهر 1402 - 8:55

درمان رایگان این کودکان در بیمارستان

درمان رایگان این کودکان در بیمارستان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی رایگان می شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ دکتر عین اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان کودکان مفید در تهران، گفت: طرح رایگان شدن درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در تمام بیمارستان های دولتی اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح چون در جهت سلامت کودکان به عنوان آینده سازان کشور است، به اجرای بهتر قانون جوانی جمعیت کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: پیشگیری از بیماری کودکان و درمان آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از اهداف عمده طرح سلامت خانواده نیز که در ۹۳ شهر در حال اجراست، پیشگیری از بیماری کودکان است.

وی با بیان این که طرح تغذیه کودکان دانش آموز با شیر در دو وعده از امسال در مدارس اجرایی شده است، افزود: با همکاری آموزش و پرورش طرح همیار سلامت را نیز از امسال آغاز کردیم. به این ترتیب که دانش آموز به صورت داوطلبانه توسط شبکه بهداشت منطقه‌اش تحت آموزش قرار می گیرد تا در ارتقای بهداشت مدرسه و خانواده نقش آفرینی کند. این طرح همچنین کمکی به مربیان بهداشت مدارس خواهد بود.

گسترش بخش درمانی کودکان از برنامه های مهم وزارت بهداشت است

عین اللهی اظهار داشت: ۱۵ هزار تخت بیمارستانی کودکان در کشور موجود است که ۱۱ هزار تخت آموزشی است. پنج هزار تخت کودکان نیز ویژه است و در کل ۲۰ هزار تخت بیمارستانی برای کودکان داریم.

وزیر بهداشت گفت: گسترش بخش‌های بهداشتی، درمانی مخصوص کودکان از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است.

عین‌اللهی با اشاره به این که درمان کودکان اقدام پایه‌ای است، افزود: با توجه به افزایش امید به زندگی در افراد جامعه، توجه ویژه به سلامت کودکان اهمیت خاصی دارد.

وی با بیان این که طبابت در رشته اطفال از رشته‌های پایه و مهم است، خاطرنشان کرد: بیمارستان مفید با داشتن تمام رشته های تخصصی و فوق تخصصی مربوط به کودکان و انجام تمام اعمال جراحی و ارتوپدی آنان، یک بیمارستان مرجع محسوب می شود.

وزیر بهداشت کاهش چشمگیر مرگ و میر کودکان را پس از انقلاب مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: بیمارستان مفید پذیرای کودکان از تمام کشور است و همپایه مراکز معتبر جهانی خدمت ارائه می دهد.

گسترش پوشش واکسیناسیون کودکان در برابر بیماری های واگیر و غیرواگیر

بنابر اعلام وزارت بهداشت، عین اللهی گفت: با انجام اقدامات بزرگی همچون گسترش پوشش واکسیناسیون اطفال در کشور، کودکان در برابر بیماری های واگیر و غیرواگیر نظیر فلج اطفال، سل، مالاریا، وبا و سایر بیماری ها مصون شده‌اند.

وی افزود: مردم باید با انتخاب سبک زندگی سالم و کاهش مصرف غذاهای پرکالری، پرنمک و فست فود از چاقی کودکان جلوگیری کنند تا از ابتلا به بیماری‌های فرزندان‌شان در آینده پیشگیری شود.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تخت‌های PICU برای کودکان در دوران همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم این تخت‌ها به دو برابر افزایش یافت و در حال حاضر نیز بیش از ۴ هزار تخت فعال NICU در کشور داریم.

عین‌اللهی اضافه کرد: همچنین تقویت رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی اطفال از نکات مهم مورد توجه وزارت بهداشت است و افزایش تعرفه تخصصی پزشکان اطفال نیز اقدام دیگری است که امسال در جهت حمایت از این متخصصان انجام شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.