کد خبر : 11434
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 16:11

درخواست نماینده کارگران از وزیر کار: جلسه بررسی افزایش حقوق را برگزار کنید، چرا طفره می‌روید؟

درخواست نماینده کارگران از وزیر کار: جلسه بررسی افزایش حقوق را برگزار کنید، چرا طفره می‌روید؟

محمدرضا تاجیک گفت:‌ من نماینده کارگر به فراخور وضعیت موجود، وقتی تقاضای برگزاری جلسه با محوریت دستمزد دارم. اصلا شاید وزیر کار و کارفرمایان ما را قانع کردند! شاید داده‌های ما اشتباه است! چرا از برگزاری جلسه طفره می‌روند!؟

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمدرضاتاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار با انتقاد از اظهارات معاون روابط کار بیان کرد: انتظار ما این بود که همراهی از سمت دولتی ها بیشتر باشد. نمایندگان کارگران درخواست افزایش مزد نداشتند، بلکه درخواست بررسی وضعیت معیشت کارگران را داشتند.

تاجیک با اشاره به درخواست کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار پیرامون بررسی وضعیت مزدی گفت: انتظار می رفت که درخواست کارگران که قانونی و کمترین مطالبه آنها بود مورد توجه قرار می گرفت.

وی ادامه داد: از آنجایی که در آن جلسات طولانی تعیین مزد نمایندگان کارگری مدام درباره تورم روبه افزایش کشور و ناکافی بودن دستمزد صحبت می‌کردند، آقایان قول مهار تورم را به ما دادند و بیان شد در غیر این صورت جلسه‌ای برگزار شود و شرایط مجدداً سنجیده می‌شود. متأسفانه علی رغم اینکه در بسیاری از بخش ها تورم کنترل نشد و مشکلات معیشتی کارگران بیشتر هم شد، ولی باز هم به درخواست کارگران برای برگزاری جلسه توجه نشد.

تاجیک با بیان اینکه اصل سه جانبه گرایی در این مسئله زیرسئوال رفت افزود: مطابق قانون هر کدام از اعضا می توانند برای برگزاری جلسه درخواست خود را ارائه کنند.

تاجیک گفت: اکنون من نماینده کارگر به فراخور وضعیت موجود، وقتی تقاضای برگزاری جلسه با محوریت دستمزد دارم، توقع دارم شرکای اجتماعی این موضوع را پذیرفته و جلسه را برگزار کنند؛ لزوم بررسی که به معنای افزایش دستمزد نیست! اصلا شاید وزیر کار و کارفرمایان ما را قانع کردند! شاید داده‌های ما اشتباه است! چرا از برگزاری جلسه طفره می‌روند!؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.