کد خبر : 20274
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 10:17

درآمد شرکت‌های تسلیحاتی کم شد

درآمد شرکت‌های تسلیحاتی کم شد

طبق گزارش منتشر شده، که در خبرگزاری آلمان منتشر شده، شرکت‌های تسلیحاتی در حال حاضر ظرفیت تولید لازم برای پاسخگویی به تقاضای موجود را ندارند.

اقتصاد پرس؛ موسسه تحقیقات بین‌المللی صلح استکهلم اعلام کرد به رغم وقوع جنگ اوکراین و تلاش‌ بسیاری از کشورهای اروپایی برای مسلح شدن، سود ۱۰۰ شرکت تسلیحاتی در جهان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس این گزارش که از سوی این مرکز تحقیقاتی منتشر شده است، مجموع درآمدهای سال ۲۰۲۲ تمامی ۱۰۰ شرکت پایش‌شده ۳٫۵ درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت و به ۵۹۷ میلیارد دلار رسید.

طبق این گزارش، که در خبرگزاری آلمان منتشر شده، شرکت‌های تسلیحاتی در حال حاضر ظرفیت تولید لازم برای پاسخگویی به تقاضای موجود را ندارند.

سوسی سودرو مدیر پژوهش‌های تسلیحاتی این مرکز گفت: بسیاری از شرکت‌های تسلیحاتی مشکلی با همسازگاری با سطح بالای تقاضا برای پاسخ دادن به شرایط جنگی ندارند.

او می‌افزاید: با این حال شرکت‌های تسلیحاتی تقاضاهایی بسیار بیشتر از توان خود به‌ویژه در زمینه مهمات دریافت کرده‌اند و ترجیحاً پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده سودهای سرشاری را در این زمینه محقق سازند.

در گزارش این مرکز آمده است، مجموع درآمدهای شرکت‌های تسلیحاتی آمریکایی ۳۰۲ میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن کاهش ۷٫۹ درصدی پیدا کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.