کد خبر : 11289
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 21:59

وزیر اقتصاد خبر داد؛

درآمدهای مولدسازی در کجا هزینه می‌شود؟

درآمدهای مولدسازی در کجا هزینه می‌شود؟
قم- وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت:برخی از بخش های دولت دارایی های داشتند که سالها بدون استفاده بوده که درآمدهای اجرای طرح مولدسازی در جهت اتمام پروژه های نیمه کاره هزینه خواهد شد.

به گزارش اقتصاد پرس؛  سید احسان خاندوزی عصر سه شنبه در دیدار آیت الله سبحانی اظهار داشت: سامان دادن به فضای اقتصادی کشور از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم است و ایجاد درگاه ملی مجوزها گامی در راستای تسهیل فعالیت فعالان اقتصادی بوده است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان داشت: هوشمند سازی نظام مالیاتی کشور نیز در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در دولت گذشته از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مالیات اخذ می‌شد که شمار مودیان مالیاتی اکنون به بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تصویب طرح مالیات مجموع درآمد خالص هر خانوار در هیئت دولت در راستای ایجاد عدالت در جامعه بوده است.

خاندوزی در بخش دیگری از گزارش خود به موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت اشاره کرد و ابراز داشت: برخی از بخش‌های دولت دارایی‌های داشتند که سال‌ها بدون استفاده بوده که اجرای طرح مولدسازی در جهت اتمام پروژه‌های نیمه کاره هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه در بخش‌های مختلف دولت به صورت حداکثری محقق شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تلاش شده تا معطلی در گمرکات به حداقل برسد افزود: دستگاه‌هایی در این بخش مسئولیت داشتند که عملکرد آنان موجب طولانی شدن فرایند بود که گواهی استاندارد در گذشته ۲۰ روز به طول می‌انجامید و در این دوره به ۹ روز کاهش یافت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به راه اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بیان داشت: ماهانه مبلغ ناچیزی در قبوض مردم برای این امر در نظر گرفته شده است تا در زمان وقوع بلایای طبیعی خسارات جبران شود.

وی عنوان داشت: در حوزه فعالیت بانک‌ها در این دوره تلاش شد موضوع قرض الحسنه پررنگ شود و تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

خاندوزی ابراز داشت: موضوع اقاله اموال افراد که در رهن بانک بوده و مشکلی برای مردم پدید می‌آورد نیز حل شده و افرادی که بدهی خود را تسویه کنند بانک‌ها وثیقه در رهن را آزاد می‌کنند.

  مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.