کد خبر : 18782
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 16:03

تصاویر خودروی برقی شیائومی منتشر شد

تصاویر خودروی برقی شیائومی منتشر شد
شیائومی تصاویر خودروی برقی در حال ساخت خود را منتشر کرد! مدل‌های Pro و Max این خودرو می‌توانند با سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت حرکت کنند در حالی که حداکثر سرعت مدل معمولی به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛  شیائومی چند سالی است که تصمیم به ساخت خودرو برقی گرفته است؛ از آنجایی که پروژه خودرویی “اپل” بارها به تعویق افتاده است، طرفداران Mi نیز در این فکر هستند که شیائومی چه زمانی نوآوری‌های خود را معرفی خواهد کرد.

چند عکس از خودروهای الکتریکی شیائومی SU7، SU7 Pro و SU7 Max در وب سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است. هر سه مدل تقریباً ۵ متر طول و تقریباً ۲ متر عرض دارند و همگی پنج نفره هستند.

شیائومی خودروی برقی

لوگوی Mi و نام تجاری شیائومی در جلو و پشت خودروها دیده می‌شود. این بدان معناست که شیائومی در مسیر تأمین‌کنندگان هواوی قرار نمی‌گیرد بلکه از برند خود برای بازاریابی خودروها استفاده می‌کند.

مدل‌های Pro و Max می‌توانند با سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت حرکت کنند در حالی که حداکثر سرعت مدل معمولی به ۲۱۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. باتری‌های این خودروها توسط شرکت فناوری (CATL) و شرکت دیگری متعلق به تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی BYD عرضه خواهد شد.

شیائومی از خودروی برقی خود رونمایی کرد+تصاویر

موتورها نیز توسط دو شرکت ساخته خواهند شد: یکی متعلق به شرکت Innovance Tech مستقر در شنژن و دیگری سرمایه‌گذاری مشترک بین بوش و شرکتی متعلق به SAIC Motor است. این خودروها توسط یک شرکت متعلق به گروه BAIC یک خودروساز دولتی مستقر در پکن تولید خواهند شد.

ویژگی‌های نرم‌افزاری این پروژه به هیچ وجه در سایت مربوطه توضیح داده نشده و هنوز نمی‌دانیم که شیائومی چه ویژگی‌های هوشمندی برای خودروهای خود دارد. شیائومی پیشتر گفته بود که می‌خواهد نخستین خودروی این شرکت را در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برساند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.