کد خبر : 7748
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 13:23

خبر آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی، قیمت دلار را کاهش داد

خبر آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی، قیمت دلار را کاهش داد

قیمت دلار امروز مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست و تا مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۳۸۰ تومان پایین آمد؛ البته در نیمه ظهر امروز هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران با ۴۹ هزار و ۴۳۰ تومان به فروش رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ به‌تازگی در خبرها آمده آمریکا با ایران به یک توافق دست پیدا کرده است و قرار است ۶ میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر منتقل شود. در همین راستا اخباری در مورد آزادی زندانی‌ها هم مخابره شده است.

این توافق در واقع به این معنی است که بانک‌های اروپایی، خاورمیانه‌ای و آسیایی با تبدیل پول‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی و انتقال آن به بانک مرکزی قطر که گفته می‌شود قرار است ایران از آن برای موارد بشردوستانه استفاده کند، مخالفت نخواهند کرد.

فعالان اقتصادی معتقدند دستیابی بانک مرکزی به این منابع می‌تواند روی طولانی‌تر شدن بازه ثبات بازار مؤثر باشد. چرا که در این شرایط بازارساز با استفاده از این موارد از فشار موجود بر ذخایر ارزی داخلی کاسته و در نتیجه با اتکا بر ذخایر خود می‌تواند از شکل‌گیری نوسانات قیمتی جلوگیری کند.

به همین دلیل امروز نرخ دلار در تهران نزولی شد. قیمت دلار در نیمه اول معامله نقدی امروز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه با گپ منفی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی روانه بازار شد. به‌عبارت‌ دیگر گپ منفی به این معنی است که قیمت دلار در شروع به کار بازار امروز از قیمت بسته شده روز گذشته در حول‌وحوش ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان پایین‌تر بود.

طبق ادعای معامله‌گران قیمت دلار امروز مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست و تا مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۳۸۰ تومان پایین آمد؛ البته در نیمه ظهر امروز هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران با ۴۹ هزار و ۴۳۰ تومان به فروش رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.