کد خبر : 3059
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 13:21

چگونه طول عمر باتری گوشی و تبلت خود را افزایش دهیم؟

چگونه طول عمر باتری گوشی و تبلت خود را افزایش دهیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که باتری گوشی یا تبلتی که از آن استفاده می‌کنید، خوب و کامل شارژ نمی‌شود یا بعد از شارژ کامل خیلی سریع تخلیه می‌شود؛ اما قطعاً راه‌هایی برای جلوگیری از خراب شدن باتری وجود دارد.

اقتصاد پرس؛ یکی از معضلاتی که بسیاری از افراد درباره گوشی‌های تلفن همراه خود دارند مربوط به باتری گوشی‌ است. در بسیاری از موارد تلفن همراه کاملاً سالم است و تمامی قطعات آن به خوبی کار می‌کند اما باتری گوشی ضعیف شده یا خوب و کامل شارژ نمی‌شود یا بعد از شارژ کامل خیلی سریع تخلیه می‌شود. اما چه راهکاری وجود دارد تا کمک کنیم طول عمر باتری تلفن همراه‌مان بیشتر شود؟

در این مطلب قصد داریم به راه‌هایی که موجب افزایش طول عمر باتری تلفن همراه می‌شود بپردازیم:
از صفر شدن باتری خودداری کنید

یک تصور غلط وجود دارد که گفته می‌شود هر چند وقت یک بار اجازه دهید باتری گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ صفر شود و بعد دوباره آن را ۱۰۰٪ شارژ کنید. اما این کار نه تنها قدرت باتری دستگاه شما را بیشتر نمی‌کند بلکه باعث می‌شود به مرور باتری دستگاه ضعیف‌تر و طول عمر آن کمتر شود.
باتری گوشی خود را ۱۰۰٪ شارژ نکنید

یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت کنید این است که هرگز نگذارید باتری گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ‌تان ۱۰۰٪ پر شود. مگر در شرایطی که می‌دانید ساعت‌ها امکان شارژ کردن وسیله خود را ندارید و ممکن است با مشکل کمبود شارژ مواجه شوید.
از گرم شدن گوشی جلوگیری کنید

گاهی استفاده از برخی از برنامه‌ها نظیر بازی‌ها باعث داغ شدن گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ می‌شود، به محض اینکه احساس کردید وسیله کاربردی شما داغ شده است برنامه‌های اضافه را ببندید و برای دقایقی از فعالیت با آن خودداری کنید تا کاملاً سرد شود؛ این گرمای اضافه علاوه بر آسیب زدن به قطعات داخلی دستگاه باعث آسیب دیدن باتری و کم شدن طول عمر آن می‌شود.
صحبت با تلفن در دمای بسیار پایین ممنوع

نکته قابل توجه دیگر استفاده نکردن از تلفن‌ همراه یا تبلت در دمای بسیار سرد زیر صفر یا نزدیک به صفر است. باتری در دماهای بسیار پایین یا بسیار بالا سریع‌تر از حد معمول تخلیه می‌شود.
استفاده نکردن از گوشی هنگام شارژ شدن

زمانی که وسیله کاربردی در حال شارژ و به منبع برق وصل است زمانی است که باید استراحت کند. استفاده از آن در این هنگام بیشترین آسیب را به باتری وارد می‌کند.
استفاده از حالات صرفه‌جویی در مصرف انرژی

اکثر گوشی‌های هوشمند حالتی دارند که با کمتر کردن نور صفحه کمترین میزان مصرف انرژی را دارند، می‌توانید در مواقعی که دسترسی به برق ندارید یا شب‌ها از این حالت استفاده ‌کنید تا فشار کمتری به باتری گوشی‌تان بیاید.
بهترین زمان برای شارژ کردن باتری

بهترین زمان برای شارژ کردن باتری زمانی است که باتری وسیله شما بین ۱۵ تا ۲۵ درصد شارژ دارد و بهترین زمان برای خارج کردن وسیله از شارژ زمانی است که شارژ باتری به ۸۰ تا حداکثر ۹۰ درصد رسیده است.

از شارژر گوشی خودتان استفاده کنید

سعی کنید از شارژر گوشی و تبلت خودتان برای شارژ کردن باتری استفاده کنید. شارژرهای گوشی‌ها و تبلت‌های مختلف ممکن است رتبه‌بندی ولتاژی متفاوتی نسبت به آنچه با تلفن شما عرضه می‌شود، داشته باشند. همچنین استفاده از شارژرهای متفرقه و نامعتبر که شارژ تلفن شما را با سطح ولتاژ متناقض یا خیلی بالا تامین می‌کند، می‌تواند به‌شدت روی باتری گوشی و حتی احتمالاً بقیه اجزای تلفن شما تاثیر بگذارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.