کد خبر : 11536
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 9:09

یک حساب کاربری در توییتر خود را خالق بیت کوین معرفی کرد

یک حساب کاربری در توییتر خود را خالق بیت کوین معرفی کرد
هویت خالق بیت‌کوین همواره یک راز بوده، اما اخیرا یک حساب کاربری در توییتر خود را خالق این رمزارز معرفی کرده تا بحث‌های پیرامون این مسئله بار دیگر بالا بگیرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ یک حساب کابری در ایکس (توییتر سابق)، خود را «ساتوشی ناکاموتو» – نام مستعار خالق ناشناس بیت‌کوین – معرفی کرده و برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۸، مطلبی را در این شبکه اجتماعی منتشر کرده است؛ اتفاقی که بحث‌های تازه‌ای درباره هویت خالق بیت‌کوین به راه انداخته است.

به نوشته فوربس، این حساب کاربری در توییت خود گفته: «در ماه‌های بعد، ما جنبه‌های مختلفی را بررسی خواهیم کرد که به صراحت در اوراق سفید بیان نشده‌اند. برخی از این‌ایده‌ها در سال‌های اولیه مورد بررسی قرار گرفتند؛ اکنون زمان توضیح این‌ایده‌ها است.»

اوراق سفید نوعی گزارش معتبر یا راهنما برای کمک به درک بهتر خوانندگان درباره یک موضوع است و ساتوشی ناکاموتو اندکی پس از انتشار اوراق سفید بیت‌کوین، در سال ۲۰۰۸ ناپدید شد؛ از آن زمان، هویت خالق بیت‌کوین به افراد زیادی نسبت داده شده، اما در این میان، «کریگ استیون رایت» دانشمند علوم رایانه و تاجر استرالیایی که خود را فرد واقعی پشت نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی می‌کند، به عنوان محتمل‌ترین فرد در میان سایر مدعیان خلق بیت‌کوین شناخته می‌شود؛ با این حال، به تازگی محتویات‌ ایمیلی فاش شده که نشان می‌دهد «کالوین آیره» – یکی از بزرگترین حامیان کریگ استیون رایت و شرکت او – باور دارد که استیون، خالق بیت‌کوین نیست.

از سوی دیگر، کاربران شبکه ایکس نیز با انتشار مطالبی معتقدند حساب کاربری اخیر که با نام ساتوشی ناکاموتو فعالیت دارد، خالق واقعی بیت‌کوین نیست و به یکی از حساب‌های کاربری کریگ استیون رایت مرتبط است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز چهارشنبه (۱۲ مهر) از ۲۷ هزار دلار و ۲۴۲ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۶۳۸ سنت نوسان داشته است. این رمزارز در ساعات پایانی چهارشنبه بیش از ۲۷ هزار دلار و ۵۰۰ سنت معامله شد. همچنین تغییر قیمت بیت‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۹۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۰ میلیارد و ۴۹ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۵/۵۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۳۰ تا ۱۶۵۷ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۱۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۴ میلیارد و ۸۹ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۲/۹۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: اکوایران

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.