کد خبر : 21586
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 11:09

حمله موشکی سپاه به اربیل عراق/ پیشرو دزه‌ای، سرمایه‌گذار کرد و خانواده‌اش کشته شدند

حمله موشکی سپاه به اربیل عراق/ پیشرو دزه‌ای، سرمایه‌گذار کرد و خانواده‌اش کشته شدند

دستگاه امنیتی اقلیم کردستان عراق بامداد سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در حملات موشکی به اربیل چهار نفر کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

اقتصاد پرس؛ براساس این ادعا، کشته شدگان خانواده پیشرو دزه‌ای سرمایه گذار کرد و مالک پروژه‌های بزرگ ساختمان سازی امپالا در کردستان و دیگر اماکن عراق است.

«مشعان الجبوری» همسایه پیشرو دزه‌ای در این باره گفته که وی به همراه شماری از اعضای خانواده‌اش در حمله موشکی سپاه به قصر نیمه ساخت وی که در مجاورت منزل من در مسیر ییلاق صلاح الدین قرار داشته کشته شده است.

صابرین نیوز نیز در معرفی دزه‌ای نوشت که وی نزدیک به خانواده بارزانی و شریک تجاری رژیم صهیونیستی بوده که در حمله موشکی به مقر موساد در شمال عراق کشته شده است.

شورای امنیتی اقلیم کردستان عراق به هویت کشته و زخمی‌های این حمله هیچ اشاره‌ای نکرده است.

به گزارش ایرنا، رویترز نوشت که یک موشک به خانه یک مقام ارشد اطلاعاتی در اقلیم کردستان عراق و موشک دیگر به یک مرکز اطلاعاتی این اقلیم اصابت کرد.

رویترز به نقل از «منابع امنیتی و پزشکی» نوشت که پیشرو دیزه‌ای تجار کرد عراقی در پی اصابت دستکم یک راکت به خانه‌اش کشته شد مقام‌های اسرائیلی برای اظهارنظر در این باره در دسترس نبودند.

شبکه خبری ای بی سی نیوز آمریکا دوشنبه شب به وقت محلی به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را بیان نکرد، ادعا کرد: به هیچ یک از تاسیسات آمریکایی آسیبی نرسیده است و ما در حال حاضر وجود هیچ گونه آسیب یا آسیب به زیرساخت ها را ارزیابی نکرده ایم.

ای بی سی نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراق نیز مدعی شد: در این حملات، نیروهای نظامی آمریکا یا ائتلاف آسیبی ندیده‌اند.  نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، سه پهپاد را نیز در نزدیکی فرودگاه اربیل سرنگون کرده‌اند.

این شبکه خبری آمریکایی به نقل از مقامات امنیتی گزارش داد که دستکم هشت موقعیت در اربیل عراق و در نزدیک کنسولگری آمریکا در این شهر، هدف حملات موشکی قرار گرفته اند و عبور و مرور هوایی بر آسمان اربیل متوقف شده است .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با جنایات اخیر تروریستی کرمان و راسک در سوریه با موشک‌های بالستیک پیش خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.