کد خبر : 13467
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 11:20

جریمه بانک ها به دلیل عدم ارائه تسهیلات مسکن

جریمه بانک ها به دلیل عدم ارائه تسهیلات مسکن
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از جریمه۱۴۰ همتی بانک ها به دلیل عدم تخصیص تسهیلات در بخش مسکن خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن در نشست خبری امروز (۲۴ مهرماه)، گفت: منتظر واریز ۵۹ هزار میلیارد تومان تکلیف بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی به حساب صندوق هستیم تا امکان حمایت از خانوارهای کم درآمد از جمله ارائه تضمین‌های لازم جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی برای ایشان فراهم می‌شود.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه تاکید کرد: اولویت صندوق ملی مسکن در نهضت ملی مسکن بکارگیری پیمانکاران داخلی برای ساخت نهضت ملی مسکن است و در عین حال اگر نیاز به ورود فناوری‌های جدید ساخت و ساز باشد از توان شرکت‌های خارجی استفاده خواهیم کرد و در این راستا در حال مذاکره با حدود ۱۰ شرکت خارجی اروپایی و آسیایی هستیم.

تهاتر نفت برای ساخت مسکن؟

وی با اشاره به موضوع تهاتر نفت برای ساخت مسکن، خاطر نشان کرد: در تعاملات بین‌المللی در حوزه ساخت که از وظایف صندوق ملی مسکن محسوب می‌شوند. در این راستا با بانک توسعه اسلامی و دیگر بانک‌های بین‌المللی تعامل داریم.

اسماعیلی در ادامه افزود: بانک‌ها موظفند که ٢٠ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند و به دلیل عدم اجرای این تعهد جرایمی برای بانک‌ها در نظر گرفته شده، این عدد جریمه در سال ١۴٠٠ حدود ۴٩ هزار میلیارد تومان بوده که وصول آن در سال ١۴٠١ بوده است و میزان جریمه در سال گذشته ٩١ هزار میلیارد تومان بوده و مجموع این اعداد ١۴٠ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در حال حاضر، سازمان امور مالیاتی ٧٠ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص به عنوان جریمه صادر کرده‌است و طبق قانون این اعداد تخصیص یافته در نظر گرفته می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.