کد خبر : 19136
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آبان 1402 - 10:00

پرونده جریمه ۲۶ همتی بانک ها در دیوان عدالت اداری

پرونده جریمه ۲۶ همتی بانک ها در دیوان عدالت اداری
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که جریمه بابت تسهیلات مسکن با شکایت بانکها در دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود و بانک‌ها هم پیگیر این موضوع خواهند شد، گفت: آثار این تصمیم را نباید به کلیت بورس و صنایع دیگر تعمیم داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ مجتبی امینی در خصوص جریمه بانکها بابت عدم پرداخت تسهیلات مسکن گفت: در این خصوص باید چند نکته را یادآور شد، نخست این که اگر اهمالی در این زمینه صورت گرفته از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک‌ها بوده است، و بنابراین نباید منابع بانکی بابت اهمال این اشخاص از بانکها خارج شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر چوب عملکرد نادرست هیات مدیره بانک‌ها در تخصیص منابع در قالب تسهیلات مسکن را نباید سهامداران در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاران در این صنعت بخورند.

وی همچنین با اشاره به این که لازم است اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص صورت گیرد و اشاره شود که تخلف از سوی چه کسانی صورت گرفته است، تصریح کرد: در صورت اعمال این جریمه، بازار سرمایه و صنایع مختلف اثرات گوناگونی از این تصمیم خواهند گرفت، بنابراین نباید جریمه بانک‌ها را به سایر صنایع تعمیم دهیم.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: آرای صادر شده در خصوص جریمه بانکها بابت تسهیلات مسکن غیرمنطقی و غیرقانونی است  و با شکایت بانکها این رای در دیوان عدالت اداری ابطال می‌شود و بانک‌ها هم پیگیر این موضوع خواهند شد.

پیش از این وزیر اقتصاد خبر داد، جریمه ۲۶هزارمیلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شد.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.