کد خبر : 4510
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 20:51

خبر جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور صحت دارد؟

خبر جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور صحت دارد؟
دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه خبر جذب دانشجوی پزشکی بدون کنکور کذب و شایعه است و صحت ندارد، افزود: ورود به دانشگاه‌های دولتی و آزاد از طریق کنکور سراسری و برگزاری آزمون امکانپذیر است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جلیل کوهپایه‌زاده اظهار داشت: راه ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی شرکت در کنکور سراسری برای پذیرش سهمیه دولتی و یا استفاده از سهمیه خودگردان یا شهریه‌پرداز (پردیس) است.

وی اظهار داشت: برای دانشگاه آزاد هم دانشجویان از طریق کنکور سراسری و با مدیریت شورای گسترش در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی پذیرفته می‌شوند. امکان جذب دانشجو برای سایر رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد به وسیله مرکز سنجش این دانشگاه وجود دارد.

کوهپایه زاده گفت: درباره دانشجویان متقاضی انتقال از دانشگاه‌های خارج از کشور به ایران، این افراد باید در آزمون صلاحیت بالینی مرکز سنجش پزشکی و مطابق قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند ۶۰ درصد نمره آزمون را کسب کند جزء ۲ درصد اولیه باشند. بتوانند در رشته‌های دلخواه و مورد نظر در داخل کشور ادامه تحصیل قرار دهند.

دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی گفت: دانشجویان چه در داخل ایران و چه در خارج از کشور بدون آزمون سنجش و بدون کنکور نمی‌توانند در رشته‌های وابسته به وزارت بهداشت، ادامه تحصیل دهند. باید توجه داشت تبلیغ و درج مطالبی برای جذب دانشجو بدون کنکور، شایعه و نادرست است. در نتیجه ارگان‌های ذیربط باید با نظارت بیشتر جلوی سوء استفاده این شرکت‌ها را بگیرند و اجازه فعالیت به آنها داده نشود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.