کد خبر : 15014
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 21:33

حد نصاب ثبت نام دوره یازدهم انتخابات مجلس شکسته شد

حد نصاب ثبت نام دوره یازدهم انتخابات مجلس شکسته شد
اسلامی گفت: تا پایان ساعت ۱۸ امروز تعداد نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۱۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محسن اسلامی روز سه شنبه در گفت و گویی تلویزیونی در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان اظهار داشت: تا ساعت ۱۸ امروز با احتساب ۶۲۴۹ نفری که امروز ثبت نام خود را قطعی کردند، تعداد نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۱۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسید.

وی افزود: با ۶۲۴۹ نفر که در روز ششم وارد ثبت نام انتخابات مجلس شدند حد نصاب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی شکسته شد. در دروه قبلی ۱۶۰۳۴ نفر برای انتخابات ثبت نام کردند و در این دوره ۱۶۹۷۳ نفر تا پایان روز ششم ثبت نام خود را نهایی کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: ترکیب سنی داوطلبان تفاوتی با روز‌های قبل نداشته است و بر اساس آخرین اطلاعات این ترکیب ۳۰ تا ۴۰ سال ۲۸ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۶ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۷درصد و ۶۰ تا ۷۵ سال ۹ درصد است.

وی بیان داشت: درخصوص ترکیب شغلی نیز همچنان کارمندان در رتبه نخست قرار دارند و افراد بازنشسته، فرهنگی، آزاد، استاد دانشگاه، وکیل، قاضی، پزشک، نماینده مجلس، نظامی و روحانی دیگر ترکیب‌های شغلی را در برمی‌گیرند.

ثبت نام در انتخابات تا فردا ادامه دارد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه فرایند ثبت نام قطعی از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تا فردا روز هفتم چهارشنبه ۳ آبان ادامه دارد، از متقاضیان درخواست کرد که در این رقابت شرکت کنند.

اسلامی درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: اطلاعیه ستاد انتخابات کشور امروز (دوم آبان ماه) صادر شد و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری، از ۱۴ تا ۲۰ آبان به صورت حضوری و در فرمانداری‌های مراکز استان‌ها انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.