کد خبر : 5632
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1402 - 10:43

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

راهکارهای ثبات نرخ ارز از سوی دولت

راهکارهای ثبات نرخ ارز از سوی دولت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقاضاهای مقطعی و احساسی برای خرید ارز کم شده است،گفت: دولت باید اقدامات پایدار در حوزه ثبات نرخ ارز را کما فی‌سابق اجرایی کرده تا این شرایط با ثبات ادامه داشته باشد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ با اشاره به راهکارهای ثبات نرخ ارز از سوی دولت گفت: بازار ارز در گذشته متاسفانه خیلی تحت تاثیر حوادث سیاسی قرار می گرفت. اگر گشایشی در مباحث مربوط به مذاکرات پیش می آمد، نرخ ارز کاهش پیدا می کرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه دیپلماسی اقتصادی بیان کرد: به حمدالله و در پی این اقدامات، درآمدهای ارزی کشور آنهم به جهت افزایش صادارت نفت، پایدار شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: از سوی دیگر فضای سیاسی کشور و منطقه در مسیر مثبتی قرار دارد. سفرهای اخیر وزیر امور خارجه مان، گویای این نکات مثبت است.

علی پور با اشاره به آزادسازی برخی منابع بلوکه شده، بیان کرد:به واقع خواسته مجلس و مردم این نیست. منابع ارزی آزاد شده صرف امور جاری شود چراکه این منابع باید در مسائل زیرساختی و زیربنایی کشور هزینه شود.

هر بازاری تابع عرضه و تقاضا است

وی تاکید کرد: مجموعه این عوامل باعث شده تا ما به حمدالله یک شرایط با ثبات ارزی را در پیش داشته باشیم. با این حال این مسئله حائز اهمیت است که دولت باید این شرایط را به درستی حفظ کند تا ثبات ارزی ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شرایط بازار خودرو و مسکن در کشور بیان کرد. این بازارها از تب و تاب کاذب گذشته افتاده و این موارد هم در شرایط فعلی تاثیر گذار بوده است.به واقع هر بازاری تابع عرضه و تقاضا است از این رو باید گفت تقاضاهای مقطعی و احساسی برای خرید ارز نیز کم شده و پائین آمده است. با این حال دولت باید اقدامات پایدار در حوزه ثبات نرخ ارز را کما فی‌سابق عملیاتی کند تا این شرایط با ثبات ادامه داشته باشد.

منبع: خانه ملت

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.