کد خبر : 14878
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 16:28

کمال حسین‌پور نماینده سردشت و پیرانشهر:

تیم اقتصادی دولت نه هماهنگ است نه متخصص/ وضعیت معیشتی مردم خوب نیست

تیم اقتصادی دولت نه هماهنگ است نه متخصص/ وضعیت معیشتی مردم خوب نیست

نماینده سردشت و پیرانشهر می‌گوید: تیم اقتصادی دولت نباید فقط روی کاغذ باشد، بلکه باید در عمل خود را نشان دهند. الان شاهد هستیم که بعضی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات، سه ضامن از فرد می‌خواهند.

به گزارش اقتصاد پرس به نقل از رویداد۲۴، کمال حسین‌پور نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس از منتقدان جدی عملکرد اقتصادی دولت سیدابراهیم رئیسی است. او در مصاحبه با با رویداد۲۴ برخی از نقدهای خود را مطرح کرده که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های آن را بخوانید:

*‌ تیم اقتصادی دولت به هیچ وجه تیم هماهنگی نیست. آقای رضایی که حدود دو سال معاون اقتصادی رییس جمهور بودند، آقای خاندوزی وزیر اقتصاد، آقای مخبر معاون اول رییس جمهور و دیگر افراد در دولت همگی در این مدت کنار هم بودند اما اصلا آن هماهنگی لازم که انتظار و توقع می‌رفت را نداشته و ندارند.

*‌ در دولت سیزدهم شاهد تغییراتی در تیم اقتصادی هم بودیم. در بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار، وزارت صمت و… افرادی جایگزینی شدند، ولی خروجی کار با رضایت مردم فاصله دارد زیرا معتقدم مشکلات و بحران‌های اقتصاد یک‌روزه حل نمی‌شود، بلکه برنامه و نظریه می‌خواهد. از این‌رو نیاز به تیم کارشناسی در سطح کلان و خرد داریم تا سیاست‌ها را تعیین و در مورد ارز، ارائه تسهیلات، تورم و… برنامه‌ها را جلو ببرند تا در یک سال، نتیجه‌ای باب میل عاید شود.

*‌ کسی انتظار ندارد تورم یک‌روزه حل و ارز یک‌روزه کنترل شود، اما مشکل این است که در بلندمدت هم حل نمی‌شود زیرا تیم اقتصادی دولت، نه هماهنگ است نه متخصص. برای همین است که می‌بینیم طی دو سال گذشته، این تیم ناکارآمد نتوانست نرخ تورم و ارز را کنترل کند.

*‌ بعضی جاها در مدیریت دولت، نیاز به جابجایی افراد است و از طرفی، کارها باید برنامه‌ریزی شده باشد. متاسفانه ما تصمیمات یک‌روزه می‌گیریم و یک‌روزه هم تغییر می‌دهیم. باید برای اقتصاد کشور، سیاست‌گذاری کنیم. یک‌روز نرخ ارز، ۴۲۰۰ تومانی می‌شود و یک‌روز نیمایی، یک روز ارز تک‌رقمی می‌شود و روز دیگر دو رقمی، از سوی دیگر، حتی وضعیت آرد و نان در کشور هم قابل دفاع نیست.

*‌ یک سیاست اقتصادی کامل نداریم و مدام در حال آزمون و خطا هستیم. رییس‌جمهور باید بداند وضعیت معیشتی مردم خوب نیست. ایشان باید آگاه باشد و نباید با توضیحات معاونان و وزرایش راضی شود.

*‌ یک زوج جوان باید ماه‌ها به دنبال یک وام ازدواج بدوند. بوروکراسی اداری بسیار پیچیده است و مردم را کلافه و زوج‌ها را پشیمان کرده است. خیلی از زوج‌ها روی این وام حساب باز کرده بودند و اگر وامی در کار نباشد، نمی‌توانند ازدواج کنند و حتی همین موضوع منجر به جدایی‌هایی هم شده است.

*‌ تیم اقتصادی دولت نباید فقط روی کاغذ باشد، بلکه باید در عمل خود را نشان دهند. الان شاهد هستیم که بعضی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات، سه ضامن از فرد می‌خواهند. جالب است دستور از بالا صادر می‌شود که تعداد ضامن‌ها کاهش پیدا کند، ولی تصمیم‌گیران و روسای بانک‌ها خودشان قانون می‌گذارند و جواب مردم و خود دولت را نمی‌دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.