کد خبر : 1267
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 11:40

تولید ۵ هزار واگن در داخل کشور با تأمین مالی خارجی

تولید ۵ هزار واگن در داخل کشور با تأمین مالی خارجی

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تهیه بسته حمایتی راه‌آهن برای تولید ۵ هزار واگن باری در داخل کشور خبر داد.

اقتصاد پرس: بابک احمدی معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از آماده شدن بسته حمایتی راه‌آهن برای ورود ۵ هزار واگن باری خبر داد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تلاش‌های گسترده‌ای که صورت داده پکیجی آماده کرده است تا ۵ هزار دستگاه واگن باری با استفاده از تأمین مالی خارجی در داخل کشور و توسط شرکت‌های واگن‌ساز داخلی ساخته و به ناوگان باری کشور اضافه شود.
وی تأکید کرد: کل این ۵ هزار دستگاه واگن در داخل کشور و در شرکت‌های سازنده واگن باری از جمله واگن‌پارس٬ واگن‌سازی کوثر و واگن‌سازی فولاد درخشان تولید خواهد شد.
معاون ناوگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: قطعاتی که تا امروز شرکت‌های واگن‌سازهای داخلی از خارج از کشور تأمین می‌کردند٬ در قالب این برنامه تأمین مالی توسط یک شرکت روسی تأمین خواهد شد و بقیه بخش‌ها در داخل کشور و با تامین مالی خارجی ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف این پروژه داخلی‌سازی ۱۰۰ درصد واگن ‌باری در انتهای پروژه است؛ به نحوی که درانتهای قرارداد حتی قطعاتی که بنا به دلایل مختلف از جمله عدم صرفه اقتصادی تا کنون در داخل کشور تولید نشده است و واگن‌سازها این قطعات را از خارج کشور وارد می‌کردند در سهم سازندگان داخلی لحاظ شده است.
احمدی اظهار کرد: راه‌آهن و وزارت صنعت،معدن و تجارت با این اقدام سعی کرده‌اند سهم صنایع داخلی در تولید واگن‌های باری را افزایش داده و در انتها با تکمیل زنجیره صنایع پشتیبان تولید واگن‌های باری این سهم را به صد در صد برسانند همچنین طی توافقات صورت گرفته مدیریت بخش ساخت داخل پروژه توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی و معاونت صنعت وزارت صنعت٬ معدن و تجارت مشترک انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه ادامه داد: با این روش بزرگترین مشکل تولید واگن‌های باری که همان تامین مالی و امکان فروش اقساطی واگن های باری است حل شده و ۵۰۰۰ واگن باری در راستای برنامه توسعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران وارد شبکه خواهد شد و از طریق مکانیزم‌های قانونی در اختیار بخش خصوصی متقاضی قرار خواهد گرفت.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.