کد خبر : 12029
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 11:04

رکورد تولید تخم مرغ در کشور شکست

رکورد تولید تخم مرغ در کشور شکست
هر سال روز جهانی تخم‌مرغ هم زمان با دیگر کشورها با مشارکت بخش خصوصی و حمایت دولت برگزار می‌شود، تولید این محصول غذایی تا پایان سال به میزان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، ایران را به رتبه نهم جهانی ارتقا خواهد داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محمد ابراهیم حسن‌نژاد – معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی – در همایش “روز جهانی تخم مرغ و تجلیل از پیشکسوتان و مرغداران نمونه صنعت مرغ تخم‌گذار”، گفت: اهمیت تولید تخم مرغ در کشورها، علاوه بر ارزش غذایی به لحاظ قیمت در تامین آن برای آحاد جامعه دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: در کشور ما توسعه زنجیره صنعت طیور اعم از گوشتی و تخم‌گذار با همت سرمایه‌گذاران و حمایت دولت اعم از گوشتی و تخم‌گذار شکل گرفته است و با توجه به جمعیت کشورمان تامین نیاز داخل با واردات امکان‌پذیر نیست و باید این نیاز با تولید داخل تامین شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر این که توان بالقوه تولید تخم‌مرغ تجاری ۱.۶ میلیون تن در سال است، تصریح کرد: رکورد تولید تخم‌مرغ در کشور در سال جاری با تحقق ۱.۳ میلیون تن شکسته خواهد شد.

وی با تاکید بر این که نوسان در صنعت طیور جزو ماهیت آن است، گفت: در مواجهه با نوسان تولید، با برنامه‌ریزی متناسب در مقاطع مختلف سال و پیش‌بینی نوسان مصرف می‌توان بازار را تنظیم کرد و ایجاد زنجیره تولید یکی از راهکارها است که به اقتصادی شدن تولید می‌انجامد.

صادرات ۹۰ هزار تنی تخم مرغ در شش ماهه امسال

بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، محمد مرادی – مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن – نیز در این همایش با اشاره به نقش عمده تخم‌مرغ در تامین پروتئین حیوانی، افزود: در بخش تولید تخم‌مرغ شاهد رکوردشکنی بوده‌ایم و تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رکورد تولید شکسته شده است.

وی با بیان این که تولید تخم‌مرغ تا پایان سال به ۱.۳ میلیون تن خواهد رسید، افزود: رتبه تولید کشورمان در این محصول نیز با یک پله صعود به نهمین تولید کننده این محصول در جهان ارتقا می‌یابد و علاوه بر تامین نیاز داخل در شش ماه، ۹۰ هزار تن محصول صادر شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران، به توسعه زنجیره تولید تخم مرغ خوراکی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تسهیلگری انجام شده، تولید در زنجیره‌های بزرگ از ۸ درصد به بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته و بخشی از تحقق این مهم مرهون حمایت صندوق بیمه کشاورزی بوده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.