کد خبر : 7219
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 14:11

دلیل اختلال امروز صبح اینترنت اعلام شد

دلیل اختلال امروز صبح اینترنت اعلام شد
در پی بروز اختلال در شبکه ارتباطی در ساعات بامداد امروز، شرکت ارتباطات زیرساخت اطلاعیه ای در این زمینه صادر کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛  بر اساس گزارشات ثبت شده، برای دومین شب متوالی از ساعت یک بامداد اختلال در دسترسی به اینترنت در کشور ثبت شده است.

این اختلال از ساعت یک بامداد آغاز شده و در بامداد یکشنبه، ۱۹ شهریور نیز با شدت کمتری وجود داشت.

اختلال شدید بامداد امروز (۲۰ شهریورماه) حدود نیم‌ساعت به طول انجامید و برای دقایقی اینترنت بین‌الملل با مشکل شدیدی مواجه شد به طوری که بسیاری از وب‌سایت‌های جهانی در دسترس کاربران نبود.

متن اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت به شرح زیر است:

به‌منظور ارتقاء و توسعه ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت و براساس نیازسنجی و طراحی‌های انجام شده قبلی، تجهیزات مورد نیاز تامین شده و از چند روز گذشته مراحل جایگزینی و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است. بدین منظور براساس فرآیند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم ترافیک شبانه روز (اکثراً بامداد )، در قالب down time فنی انجام می شود. بدیهی است جهت آمادگی اپراتورهای مخابراتی و سایر ذی‌نفعان و مدیریت ترافیک از مسیرهای جایگزین در ساعت دان تایم، قبل از شروع عملیات اجرایی، اطلاع‌رسانی لازم با اپراتورها و ذی‌نفعان انجام می شود. دان تایم شبکه ارتباطی زیرساخت در بامداد روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در بعضی از مراکز انجام شده و با توجه به تعدد مراکز و گستردگی شبکه ارتباطی شرکت ارتباطات زیرساخت، این تغییرات به صورت مرکز به مرکز و طی چندین روز انجام می شود.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.