کد خبر : 19544
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 15:36

شماره تماس اضطراری پلیس سایبری اعلام شد

شماره تماس اضطراری پلیس سایبری اعلام شد
رئیس پلیس فتا فراجا از مسدود شدن ۱۳۲۵ میلیارد تومان مبالغ کلاهبرداری در حساب کلاهبردارن در همان ساعت اولیه ارتکاب جرم خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سردار وحید مجید، رئیس پلیس فتا فراجا اظهار کرد: مرکز فوریت‌های پلیس سایبری با شماره ۵ رقمی ۹۶۳۸۰ از سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده است و افراد می‌توانند در کنار چت آنلاین با پلیس فتا در سایت پلیس با این شماره ۵ رقمی هم با پلیس فتا در لحظه ارتباط بگیرند.

وی افزود: افرادی که از آنها در فضای مجازی کلاهبرداری به‌ویژه کلاهبرداری مالی شده است، می‌توانند بلافاصله با این شماره (۹۶۳۸۰) تماس بگیرند تا اقدامات فوریتی پلیس سایبر برای آنها در همان ساعات اولیه ارتکاب جرم انجام شود.

رئیس پلیس فتا فراجا بیان کرد: البته با وزیر ارتباطات صحبت‌هایی شده است تا یک شماره سه رقمی جایگزین این شماره ۵ رقمی شود تا بهتر در خاطر مردم بماند و ارتباط با پلیس فتا راحت‌تر شود.

سردار مجید بیان کرد: در تهران در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۲۱ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰۶ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۶۱ میلیارد تومان و در ۶ماهه امسال مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در همان ۲۴ ساعته اول کلاهبرداری و یا سوءاستفاده مالی در حساب متهمان از سوی پلیس فتا مسدود شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۲۵ میلیارد تومان تاکنون توقیف شده است، گفت: این مبالغ جزو مواردی بودند که شهروندان در همان ساعات اولیه از طریق آن شماره پنج رقمی با پلیس فتا تماس گرفته و ماموران پلیس اعداد و ارقام اعلامی را در حساب‌ها مسدود کرده تا پرونده سیر مراحل قضایی خود را طی کند.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.