کد خبر : 13626
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 8:41

تفکیک زباله در دانشگاه تهران

تفکیک زباله در دانشگاه تهران
شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری در موضوع مدیریت پسماند با دانشگاه تهران از تحویل تجهیزات لازم برای آغاز تفکیک پسماند تر و خشک به این نهاد علمی خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید مرتضی روحانی روز سه‌شنبه اظهار کرد: مدتی پیش تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه فی مابین سازمان پسماند و شهرداری منطقه ۶ منعقد شد در راستای تفکیک پسماند تر و خشک که این موضوع به نوعی شکل عملیاتی به خود گرفت.

وی افزود: دانشگاه تهران بزرگ‌ترین نهاد آموزش عالی کشور است که با مساحتی به وسعت ۲۱ هکتار یک ظرفیت فرهنگی و آموزشی عظیم برای قلب پایتخت محسوب می‌شود که قطعا با توجه به میزان تردد دانشجویان، اساتید و فعالیت‌های این دانشگاه، مدیریت پسماند آن یک ضرورت مهم بود.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: این همکاری یک اقدام محیط زیستی قابل توجه در سطح منطقه است که بنا به درخواست دانشگاه تهران در ارتباط با جمع آوری و مدیریت پسماند تولیدی در این مرکز آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این راستا یک دستگاه غرفه بازیافت با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عدد کارتن پلاست، ۱۰۰ عدد مخزن تفکیک پلاستیکی ۱۲۰ و ۲۴۰ لیتری و ۱۰ عدد مخزن فلزی یک هزار و ۱۰۰ لیتری تحویل دانشگاه تهران شد.

برنامه‌های آموزشی در ارتباط با تفکیک پسماند

روحانی با اشاره به اینکه موضوع تفاهم نامه فقط به موضوع تحویل تجهیزات محدود نمی‌شود، گفت: برنامه‌های آموزشی در ارتباط با تفکیک پسماند نیز در دستور کار قرار داد که به ۲ صورت استفاده از اینفوگرافی و پوسترهای آموزشی و با برگزاری همایش‌ها اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، نیروهای خدماتی دانشگاه تهران، آموزش‌های لازم را برای تفکیک پسماند دریافت کرده که متعاقبا با برگزاری همایش‌هایی این آموزش‌ها برای کارکنان، اساتید و فعالان دانشجویی دانشگاه نیز منتقل خواهد شد.

موضوع تفکیک پسماند تر و خشک یکی از معضلات مهم مدیریت شهری پایتخت است و اگر این اقدام عملیاتی و اجرایی شود ضمن حفظ محیط زیست به زیبایی و پاکیزگی شهر کمک شایانی می کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.