کد خبر : 12973
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 15:46

ثبات بازار رمزارزها پس از تنش‌های خاورمیانه

ثبات بازار رمزارزها پس از تنش‌های خاورمیانه
بازار کریپتو در روزهای اخیر تحت تأثیر درگیری‌های خاورمیانه قرار گرفته و قیمت رمزارزها با کاهش مواجه شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بازار رمزارزها پس از کاهش قیمت به دنبال درگیری‌های خاورمیانه که باعث شده استقبال از ارزهای دیجیتال به عنوان دارای‌ها همراه با ریسک کاهش پیدا کند، در ۲۴ ساعت گذشته به ثبات نسبی رسیده باشد.

به نوشته کوین‌دِسک، بازار کریپتو از روز دوشنبه (۱۷ مهر) و به دنبال افزایش قیمت نفت به دلیل درگیری‌های حماس و اسرائیل که باعث شده نگرانی‌ها از معاملات بین‌المللی نفت بیشتر شود، روندی کاهشی را تجربه کرد.

بیت‌کوین پس از آنکه در هفته گذشته ۳ درصد از ارزش خود را از دست داد، توانسته قیمت خود را به بیش از ۲۶ هزار دلار و ۸۰۰ سنت افزایش دهد. اتریوم نیز پس از افت قیمت ۵ درصدی، بیش از ۱۵۰۰ دلار معامله شد. دیگر ارزهای دیجیتال اصلی نیز پس از افت ارزش، اکنون به ثبات رسیده‌اند و در این میان دوج‌کوین با کاهش قیمت ۳ درصدی،‌ عملکرد بهتری داشته است.

بیت‌کوین با یک روند افزایشی قابل توجه همراه شود

با توجه به روند کنونی قیمت بیت‌کوین، قیمت این رمزار در حال حاضر نه افزایشی است و نه کاهشی به این معنا که تعادلی میان خریداران و فروشندگان بیت‌کوین برقرار است.

برخی تحلیل‌گران معتقدند در حال حاضر احتمال پایینی وجود دارد که بیت‌کوین با یک روند افزایشی قابل توجه همراه شود مگر اینکه یک کاتالیزور، بیت‌کوین را صعودی کند؛ مانند «رویداد هاوینگ» یا تأیید نهایی «صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای». صندوق قابل معامله نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که در بورس معامله می‌شود. رویداد هاوینگ نیز به نصف شدن ارزش بیت‌کوین اشاره دارد که تقریباً هر چهار سال یک بار در شبکه بیت‌کوین رخ می‌دهد و به معنی کاهش پاداش اسخراج ماینرها است.

بیت‌کوین از مدت‌ها قبل به عنوان مورد اطمینان‌ترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو شناخته می‌شود و به همین دلیل، عملکرد آن در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بسیار بهتر بوده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز جمعه (۲۱ مهر) از ۲۶ هزار دلار و ۷۴۲ سنت تا ۲۶ هزار دلار و ۹۲۶ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۳۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر بیش از ۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۳/۳۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۵۳۸ تا ۱۵۵۳ دلار نوسان داشته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۴ میلیارد و ۹۱ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۵/۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.