کد خبر : 5962
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 20:39

تغییر ساعت کاری ادارات و بانک ها

تغییر ساعت کاری ادارات و بانک ها
طبق اعلام رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، از شنبه 18 شهریور به حالت قبلی خود باز‌می‌گردد و آغاز فعالیت ادارات در تهران از ساعت 7 تا 9 خواهد بود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ طبق مصوبه هیات دولت ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به ۶ صبح تا ۱۳ تغییر کرد تا مصرف برق در روزهای گرم تابستان کاهش پیدا کند و شاهد خاموشی‌های متعدد در شبکه برق خانگی نباشیم.

همزمان با تغییر ساعت کاری ادارات، ساعت کاری بانک‌ها هم تغییر کرد و بر این اساس طبق ابلاغیه شورای هماهنگی بانک‌ها، کارکنان ستادی بانک‌های دولتی و خصوصی می‌بایست ساعت ۶ در سرکار حاضر می‌شدند. کارمندان شعب هم از ساعت ۶ و نیم صبح کار خود را آغاز کردند.

با این حال پس از اتمام این مصوبه، ساعت کار ادارات و بانک‌ها از ۱۵ شهریور به ساعت قبلی خود بازمی‌گردد و آنطور که امروز میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفته، ساعت کار ادارات در تهران شناور خواهد شد.

طبق اظهارات رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، ساعت آغاز به‌ کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در تهران از شنبه ۱۸ شهریور ۷ تا ۹ صبح به‌صورت شناور و در استان‌ها از ساعت ۷ است، در اداره‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ۶:۳۰ خواهد بود.

تغییر ساعت کاری در تابستان به علت مدیریت مصرف برق

به گفته لطیفی، تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به علت مدیریت مصرف برق بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار کرده که با عبور از این شرایط ساعت کاری ادارات از شنبه هفته آینده به حالت قبل برمی‌گردد و براساس تصویب نامه هیات وزیران در زمستان ۱۴۰۰ خواهد بود

آنطور که لطیفی گفته، شروع کار ادارات واحد‌های استانی و شهرستانی ساعت ۷ صبح خواهد بود، در واحد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی ساعت شروع به کار ۶:۳۰ صبح و در واحد‌های صنعتی نیز ساعت شروع به کار ۷ صبح خواهد بود.

در روزهای گذشته نیز سخنگوی صنعت برق از تغییر ساعات کار ادارات بعد از ۱۵ شهریور طبق مصوبه هیئت وزیران خبر داده بود.

منبع: اکوایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.