کد خبر : 12848
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1402 - 19:47

تعویض رایگان مخزن گاز تاکسی ها

تعویض رایگان مخزن گاز  تاکسی ها
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور از تعویض رایگان مخزن گاز برای یک‌سری از خودروهای دوگانه‌سوز خبر داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ محسن جوهری رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی‌ان‌جی کشور اظهار داشت: با توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها و اتفاقاتی که در این حوزه رخ داده، طبق ویرایش آخرین نسخه از مصوبه شورای اقتصاد، مقرر شد مخازن تاکسی‌ها رایگان تعویض شود.

جوهری خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌هایی توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده تا تاکسی‌ها با مراجعه به مراکز معاینه فنی و ارجاع به آزمایشگاه‌های آزمون مخازن سی ان جی (CNG) برای نوسازی اقدام کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد بیان داشت: با توجه به ماده ۱۲رفع موانع تولید، مشکلی در بودجه اجرای این طرح وجود ندارد.

احداث جایگاه CNG در سیستان و بلوچستان

جوهری تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان توسعه‌ای در حوزه جایگاه CNG انجام نشده بود که دولت مصوباتی درخصوص احداث جایگاه انجام داده و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این حوزه ورود یابند.

وی با تاکید بر فواید همگانی شدن خودروهای دوگانه‌سوز برای اقتصاد و کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: با توجه به ناترازی در حوزه تولید و مصرف بنزین و تولید برای ۸ میلیون خودرو گازسوز، در حال حاضر از نصف این ظرفیت یعنی ۴ میلیون خودرو استفاده می‌کنند.

جوهری ابرازامیدواری کرد: با توجه به مهلت ۴ ساله استفاده رایگان از دوگانه‌سوز کردن خودروها و تعویض رایگان مخازن تاکسی‌ها، از سال آینده شرایط برای دوگانه‌سوز کردن همه خودروها فراهم شود.

منبع: همشهری آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.