کد خبر : 8867
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 13:45

ایران ۴ برابر ترکیه میلیونر دارد

ایران ۴ برابر ترکیه میلیونر دارد
یک موسسه بین المللی جمعیت میلیونرهای ایران را (بر اساس دلار) ۲۴۶ هزار نفر تخمین زده و اعلام کرده ایران ۴ برابر ترکیه و ۳ برابر مصر میلیونر دارد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ موسسه خدمات مالی و بانکی سوئیس در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت ثروت در جهان پرداخته و جمعیت کل افرادی که در سال ۲۰۲۲ یک میلیون دلار و بیشتر ثروت داشته اند را ۵۹ میلیون و ۳۹۱ هزار نفر برآورد کرده است. ۹ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر از این رقم مربوط به افرادی بوده است که در منطقه آسیا اقیانوسیه از جمله ایران زندگی می کنند.

جمعیت میلیونرهای جهان در سال میلادی گذشته ۳ میلیون و ۵۰۸ هزار نفر نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

این گزارش، تعداد ایرانی هایی که یک میلیون دلار و بیشتر در سال ۲۰۲۲ ثروت داشته اند را ۲۴۶ هزار نفر برآورد کرده است. به عبارتی بالغ بر ۰٫۴ درصد از جمعیت ایران در این سال میلیونر بوده اند. سهم ایران از کل میلیونرهای منطقه آسیا اقیانوسیه در این سال بالغ بر ۲٫۵ درصد محاسبه شده است.

آمریکا بیشترین تعداد میلیونرها را در جهان طی سال ۲۰۲۲ داشته است. جمعیت میلیونرهای این کشور ۲۲ میلیون و ۷۱۰ هزار نفر تخمین زده شده است. پس از این کشور، چین با جمعیت ۶ میلیون و ۲۳۱ هزار نفری میلیونرها در رتبه دوم و فرانسه با ۲ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر در رتبه سوم قرار گرفته اند.

برخی کشورهای دیگر که تعداد میلیونر بیشتری نسبت به ایران داشته اند عبارتند از: آلمان با ۲ میلیون و ۶۲۷ هزار نفر، ژاپن با ۲ میلیون و ۷۵۷ هزار نفر، انگلیس با ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار نفر، کره جنوبی با ۱ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر، سوئیس با ۱ میلیون و ۹۹ هزار نفر، هند با ۸۴۹ هزار نفر، روسیه با ۴۰۸ هزار نفر، برزیل با ۴۱۳ هزار نفر، مکزیک با ۳۹۳ هزار نفر، و عربستان با ۳۵۴ هزار نفر.

از جمله کشورهایی که میلیونر کمتری نسبت به ایران داشته اند نیز می توان به این کشورها اشاره کرد: اندونزی با ۱۷۷ هزار نفر، لهستان با ۹۰ هزار نفر، پرتغال با ۱۶۷ هزار نفر، یونان با ۷۹ هزار نفر، امارات با ۲۲۱ هزار نفر، فنلاند با ۹۳ هزار نفر، آفریقای جنوبی با ۸۵ هزار نفر، مصر با ۷۶ هزار نفر، ترکیه با ۶۱ هزار نفر، و رومانی ۳۸ هزار نفر.

 بر این اساس، ایران ۴ برابر ترکیه و ۳ برابر مصر در سال میلادی گذشته میلیونر داشته است. همچنین جمعیت میلیونرهای آمریکا در این سال ۹۰ برابر ایران بوده است.

بر اساس این گزارش ۵۱ نفر در ایران ثروت بالای ۵۰۰ میلیون دلار داشته اند و ۱۱۹ نفر بین ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون دلار ثروت داشته اند. همچنین تعداد ایرانی هایی که از ۱۰۰ هزار دلار بیشتر ثروت داشته اند نیز بالغ بر ۵ میلیون و ۸۶ هزار نفر تخمین زده شده است.

تسنیم

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.