کد خبر : 22207
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 9:44

ترس از روی کار آمدن ترامپ چه بلایی بر سر بورس ایران و چین آورد؟

ترس از روی کار آمدن ترامپ چه بلایی بر سر بورس ایران و چین آورد؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: با بررسی شواهد، می‌‌‌توان گفت روی کار آمدن ترامپ نه‌تنها آمریکا و اروپا که تمام دنیا را با چالشی عظیم مواجه خواهد کرد و حوادث اخیر پیش‌‌‌لرزه‌‌‌های آن محسوب می‌‌‌شوند.

روزنامه دنیای اقتصاد ریسک بازگشتن ترامپ به کاخ سفید برای بورس‌ها را بررسی کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، روند نزولی بورس ایران و چین درحالی است که به عقیده بسیاری از تحلیلگران، سهام این بازارها در ارزان‌ترین سطح هستند. به نظر می‌رسد بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران مانع رونق مجدد این دو بازار شده است. هرچند بورس چین طی روز گذشته واکنش مثبتی به وعده‌های دولتی نشان داد اما عملکرد این بازار از ابتدای۲۰۲۴ نشان از بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران به اثرگذاری سیاست‌های دولت چین دارد. ظهور دوباره ترامپ نیز بر ترس‌ها از آینده افزوده است. اگر خطر قدرت‌گیری مجدد ترامپ برای چین تعرفه‌های سنگین‌تر و تحریم کالا است، برای ایران نیز احتمالا دستاوردی نخواهد داشت.

این روزنامه افزوده است: در ایران ریسک‌‌‌های ژئوپلیتیک به شکل دیگری در جریان هستند. تنش‌‌‌های اخیر منطقه و نبود چشم‌‌‌انداز مثبت برای پایان درگیری‌‌‌ها اصلی‌‌‌ترین چالش‌‌‌های کنونی ژئوپلیتیک هستند. با توجه به روحیه ستیزه‌‌‌جویانه ترامپ، احتمالا این چالش‌‌‌ها با به قدرت رسیدن او تشدید خواهند شد.

دنیای اقتصاد نوشته است: با بررسی شواهد، می‌‌‌توان گفت روی کار آمدن ترامپ نه‌تنها آمریکا و اروپا که تمام دنیا را با چالشی عظیم مواجه خواهد کرد و حوادث اخیر پیش‌‌‌لرزه‌‌‌های آن محسوب می‌‌‌شوند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.