کد خبر : 8201
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 13:52

شرایط معافیت‌ و تخفیف مالیاتی فرزند سوم اعلام شد

شرایط معافیت‌ و تخفیف مالیاتی فرزند سوم اعلام شد
رئیس سازمان امور مالیاتی معافیت‌های مالیاتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون بودجه امسال را ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به تبیین ماده ۱۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند (ص) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور پرداخت.

در نامه ابلاغی از سوی رئیس سازمان مالیاتی آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۵ /۱۴۰۲ /۲۰۰ مورخ ۲۷ /۰۲ /۱۴۰۲ درخصوص ابلاغ مقررات مربوط به احکام بند (و) تبصره ۱۲ و بند (ص) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و نظر به سوالات و ابهامات مطرح شده راجع به بند ۹ بخشنامه مذکور، به اطلاع می­رساند؛

۱- طبق مفاد تبصره بند (ت) ماده ۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوب ۲۴ /۰۷ /۱۴۰۰)، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون مذکور، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۵/۲ نباشد.

۲- با توجه به حکم صدر ماده ۱۸ قانون یاد شده، پدر و مادر هر دو به صورت همزمان در صورت احراز سایر شرایط، امکان استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۸ قانون یاد شده را دارا می‌باشند.

۳- اشخاص مشمول ماده ۱۸ قانون فوق، با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، برای هر یک از فرزندان سوم و هر تعداد فرزند متولد شده بعد از فرزند سوم (با رعایت شرط تاریخ تولد از ۱ /۸ /۱۴۰۰ و به بعد)، بدون اعمال محدودیت درخصوص تعداد فرزندان، به مدت سه سال به شرط تصویب در قوانین بودجه سنواتی می‌توانند از تخفیف مالیاتی موصوف، استفاده نمایند.

نمایندگان مردم در مجلس هنگام تصویب قانون بودجه سال جاری، با تصویب بند الحاقی ۲ تبصره ۶ لایحه بودجه، خانواده هایی که فرزند سوم آنها از آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد را مشمول تخفیف ۱۵ درصدی مالیاتی به ازای هر فرزند کردند.

براساس بند الحاقی ۲ تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ ؛ در راستای تحقق ماده(۱۸) قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، میزان معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب (۳۱/۴/۱۳۹۴) علاوه بر اعمال معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر که از آبان ماه سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده اند، به ازای هر فرزند مشمول پانزده درصد(۱۵%) افزایش در تخفیف مالیاتی می شوند.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.