کد خبر : 4560
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 18:06

عضو کابینه رئیسی که «لاپوشانی» نکرد و آمار «بی‌ربط» نداد، کیست؟

عضو کابینه رئیسی که «لاپوشانی» نکرد و آمار «بی‌ربط» نداد، کیست؟

روزنامه هم میهن یکی از مقامات دولتی را معرفی کرد که به اعتقاد این روزنامه حرف «بی‌ربط» نزد و «لاپوشانی» نکرد.

اقتصاد پرس؛ روزنامه هم میهن یکی از مقامات دولتی را معرفی کرد که به اعتقاد این روزنامه حرف «بی‌ربط» نزد و «لاپوشانی» نکرد.

به گزارش هم میهن، در دو سال گذشته همه آرزو داشتند که مقامات دولتی بتوانند یک تحلیل یا سخنرانی بدون مشکل یا کم‌ایراد ارائه دهند و این آرزویی محال می‌نمود تا این‌که روز گذشته معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نخستین جلسه با نخبگان اقتصادی درباره وضع اقتصادی کشور اظهاراتی کرد که در نوع خود منحصربه‌فرد بود. تا آنجا که دیده و شنیده شد، سخنان عجیب و غریب نزد. سعی نکرد برای رفع مسئولیت از خود و لاپوشانی پای دولت قبل را پیش بکشد. آمارهای بی‌ربط نداد و از همه مهمتر تحلیل‌های غیرعلمی ارائه نکرد.

این روزنامه در ادامه نوشت: وی مزمن بودن مسائل کشور را پذیرفت و اینکه نیازمند همفکری برای تدبیر درست هستیم. وی به مخاطرات خارجی اذعان و شرایط تحریمی را سخت توصیف کرد که نکته مهمی است که برخلاف ادعاهای پیش از انتخابات دولتی‌ها است و پس از انتخابات نیز در این مورد سکوت می‌کردند، چون رویشان نمی‌شود آن را بگویند. وی ناترازی ارزی را پذیرفت و به شوک حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد، ولی توضیح نداد که چرا آن را در رقم ۲۸۰۰۰ تومان تثبیت کرده‌اند؟ و آیا باید منتظر شوک بعدی باشیم؟ وی به افزایش فروش نفت اشاره کرد که با آمدن بایدن محقق شد و البته متذکر شد که با ورود درآمدهای آن مشکل داریم. چیزی که کمتر مدیری در این دولت به آن اشاره می‌کند. بااین‌حال، معاون رئیس‌جمهور توضیح نداد که این فروش نفت با چه قیمتی است و چقدر زیر قیمت بازار فروخته می‌شود؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.