کد خبر : 16523
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1402 - 17:36

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران؟

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران؟
در ادامه حمایت‌های ایالات متحده آمریکا از جنایات اسرائیل، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (چهارشنبه اول نوامبر ۱۰ آبان) طرحی را به تصویب درآوردند تا حماس و جمهوری اسلامی ایران را هدف اقدامات تنبیهی قرار دهد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ بر اساس گزارش شبکه «ان تی دی»، «قانون پیشگیری تأمین مالی بین‌المللی حماس» که «برایان ماست» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا آن را معرفی کرده بود با ۳۶۳ رأی موافق در مقابل ۴۶ رأی مخالف به تصویب رسید و یک نماینده جمهوری‌خواه در بین ۴۵ نماینده دموکراتی بود که به این طرح رأی مخالف داده بودند.

طبق طرح فوق، تحریم‌هایی علیه کشورها و افراد خارجی که از حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) حمایت می‌کنند، وضع خواهد شد. ایالات متحده آمریکا جهاد اسلامی فلسطین را یک سازمان تروریستی می‌داند.

این طرح ضد ایران و مقاومت، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را موظف می‌کند تا ظرف ۱۸۰ روز از زمان تصویب این لایحه، تحریم‌هایی را علیه افراد و کشورهای خارجی که از حماس حمایت می‌کنند، وضع کند.

بر اساس طرح فوق، کشورهای خارجی که از حماس حمایت می‌کنند، برای دست‌کم یکسال کمک‌های آمریکا را دریافت نخواهند کرد.

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است ارزیابی از فعالیت‌ها و دارایی‌های حماس، جهاد اسلامی فلسطین و فهرستی از کشورهایی که انواع خاصی از حمایت‌ها را برای حماس فراهم می‌کنند، در اختیار کنگره قرار دهد که این گزارش باید حداکثر تا ۹۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون و پس از آن هر ۱۸۰ روز ارسال می‌شود.

ایران تحت هیچ شرایطی نباید بتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند

قطعنامه سه صفحه‌ای که برنامه هسته‌ای ایران را نیز محکوم کرده بود و «مایکل مک کال» رئیس جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا معرفی کرده بود، با ۳۵۴ رأی موافق در مقابل ۵۳ رأی مخالف به تصویب درآمد و ۵۰ نماینده دموکرات به همراه سه نماینده جمهوری‌خواه علیه آن رأی داده بودند.

در این قطعنامه ضدایرانی ادعا شده بود که «سیاست ایالات متحده آمریکا است که جمهوری اسلامی ایران هسته‌ای قابل قبول نیست و این‌که ایران تحت هیچ شرایطی نباید بتواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و از تمامی ابزار لازم برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و به رسمیت شناخته شدن و حمایت از آزادی عمل شرکا و متحدان از جمله اسرائیل استفاده شود».

در این قطعنامه ضدایرانی ادعا شده بود که «ایران در حال حاضر دارای دانش هسته‌ای غیرقابل بازگشت و خطرناک است و تداوم تنش‌های هسته‌ای تهدید جدی برای ایالات متحده و متحدان و شرکای آن از جمله اسرائیل ایجاد می‌کند».

اتهام‌زنی جمهوری‌خواهان به ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور در حالی است که علی‌رغم پایبندی ایران به توافقات هسته‌ای، واشنگتن از برجام خارج شد و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی را در پیش گرفت و ایران پس از یکسال یکسری تعهدات برجامی را در پی بدعهدی اروپایی‌ها به تعهداتشان ذیل برجام، کاهش داد.

در طرح ارائه شده جمهوری‌خواهان همچنین ادعا شده است که ایران اورانیوم را تا ۹۰ درصد غنی‌سازی کرده است.

در حالیکه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به حدود یک ماه نزدیک می‌شود، جمهوری‌خواهان در تکاپو هستند تا از هر طریقی به رژیم صهیونیستی کمک کنند و حتی در تلاش هستند بودجه ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای کمک به صهیونیست‌ها را به تصویب درآورند و این در حالی است که حدود ۹ هزار فلسطینی از جمله زنان و کودکان در جنایات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.