کد خبر : 16280
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 10:03

آخرین وضعیت تامین شیرخشک در کشور

آخرین وضعیت تامین شیرخشک در کشور
مشاور سازمان غذا و دارو در خصوص آخرین وضعیت تامین شیرخشک در کشور توضیح داد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سجاد اسماعیلی، مشاور سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درخصوص آخرین وضعیت تأمین شیرخشک در کشور توضیح داد: درحال حاضر در برخی از برندهای خاص کمبود شیر خشک وجود دارد که این موضوع به دلیل مشکلات ارزی و ابطال ثبت سفارش و برگرداندن گروه‌هایی کالا است که سه ماه زمان برد و تولید شیرخشک دچار وقفه شد.

وی ادامه داد: البته دو تولید کننده شیرخشک که ۸۵ درصد بازار را در اختیار دارند از حساب اعتباری خود شیر خشک را تامین کردند و این موضوع کفاف مصرف را نداد به همین دلیل از شهریور با کمبود شیرخشک مواجه شدیم. در جلسه‌ای که با تولیدکنندگان داشتیم نیز آنها اعلام کردند که توانایی تامین میزان بیشتری شیرخشک را ندارند و به سازمان غذا و دارو اعلام کردند که واردات فوریتی انجام شود که صورتجلسه آن نیز موجود است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به واردات به صورت ۴ میلیون به ۴ میلیون عدد مجوز می‌دهیم افزود: هر زمان که شرایط تولید در کشور پایدار شود واردات لغو خواهد شد. درحال حاضر ظرفیت تولید داخل افزایش پیدا کرده است و مهرماه ۶ میلیون عدد تولید شده است و به نظر می‌رسد تا آخر آبان کمبود شیر خشک رفع شود.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.