کد خبر : 5959
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 20:23

مدیرکل درمان تامین اجتماعی عنوان کرد؛

هیچ دارویی از تعهد بیمه ها خارج نشده است

هیچ دارویی از تعهد بیمه ها خارج نشده است
رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور در نشست خبری با رسانه‌ها تأکید کرد که ۴۰۰ قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده اند، این در حالی است که مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در واکنش به این ماجرا به فارس گفت: هیچ دارویی از تعهد بیمه‌ها خارج نشده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ پنجم شهریورماه سال جاری بود که محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور در نشست خبری با رسانه که در این کانون برگزار شد، با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن اقلام دارویی در بیمه‌های پایه، به خبرنگاران گفت: ۴۰۰ قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است. داروهایی که از شمول لیست‌های تحت پوشش بیمه خارج شده، مثل ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این داروها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این داروها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد اما از لیست‌ها حذف شده است. از زمانی که نسخه‌ها الکترونیکی شده، مستنداتی نیز نزد بازنشستگان وجود ندارد تا بازنشسته شکایت کند و بگوید از من مبلغی بابت دارو اخذ شده است. ما مکتوب به شورای عالی بیمه نامه زده‌ایم و گفته‌ایم باید بررسی شود که چند درصد داروهای خارج شده از پوشش برای بازنشستگان با نظر پزشکان ضروری است.

این مقام مسئول در کانون بازنشستگان کارگری کشور تاکید کرد: متاسفانه شفاف‌سازی در حوزه دارویی وجود ندارد. ما در شورای عالی بیمه نماینده نداریم و خود شرکت‌های بیمه و دولت در آن حضور یافته و پاسخگو نیستند.

پس از این اظهارات رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور، شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی به اظهارات محمد اسدی درباره خروج ۴۰۰ داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه واکنش نشان داد و به فارس گفت: هیچ داروی از سبد پوشش بیمه ها خارج نشده است، نه تأمین اجتماعی و نه بیمه سلامت. ویتامین ها تحت پوشش بیمهها قرار نداشته اند اما آقای اسدی اشاره کرده اند که ۴۰۰ قلم دارو از پوشش خارج شده است، اما این گونه نیست و در ۳ سال اخیر هیچ دارویی از پوشش بیمه‌ای خارج نشده است.

۱۰۰قلم دارو به پوشش بیمه ها اضافه شده است

وی افزود: باید پرسید که کدام داروها از تحت پوشش خارج شده اند؟ این در حالی است از ۱۳۹۶ داروهایی که از سال ۱۳۹۶ حدود ۷۰ داروی بیماران اتیسم از بیمه ها حارج شده اند که ایشان در چند سال اخیر هیچ دارویی نه تنها خارج نشده است بلکه بیش از ۱۰۰ قلم دارو و اشکال دارویی به سبد پوشش بیمه ها اضافه شده است.

غفاری ضمن رد اظهارات رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی درباره خروج ۴۰۰ قلم دارو از جمله ویتامین‌ها و مسکن‌ها از پوشش بیمه‌ای در سال جاری تأکید کرده است که: «هیچ دارویی از تعهد بیمه‌ها خارج نشده است.»

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در این باره توضیح داد: «سازمان تامین اجتماعی و سایر بیمه‌ها ذیل دبیرخانه شورای عالی بیمه فعالیت می‌کنند و هر آنچه این دبیرخانه تصویب کند، همه بیمه‌ها آن را به طور یکسان اجرا می‌کنند و هیچ تفاوتی در پوشش بیمه‌ها نیست. براین اساس هیچ دارویی را دبیرخانه شورای عالی بیمه از تعهد خود خارج نکرده و سازمان نیز این کار را انجام نداده‌ است.»

به داروخانه بخشنامه ارسال کنید که هیچ دارویی از شمول بیمه خارج نشده

در عین حال محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور نیز در واکنش به صحبت های مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی که خروج ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی را تکذیب کرده بود، عنوان کرد: باید از آقای غفاری که به صحبت های بنده واکنش نشان داده اند قدردانی کنم و تأکید کنم که آقای غفاری بهتر است برای رفع مشکلات مردم در داروخانه ها بخشنامه ای به تمامی مراکز طرف های قرارداد و مراکز درمانی کشور ارسال کنند که هیچ دارویی از شمول بیمه ها خارج نشده است و تمام داروها مشمول بیمه ها می شوند، این بخشنامه‌ باید صادر شود.

وی افزود: ما مسائل و مشکلات مردم برایمان مهم است و برای رفع مشکلات مردم باید تلاش کرد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور تأکید کرد: همین امروز یکی از همکاران ما به داروخانه مراجعه کرده است، از ۸ قلم دارو هیچ کدام داروها هیچ کدام تحت پوشش نبوده اند و به صورت آزاد هزینه‌ها را پرداخت کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.