کد خبر : 18684
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 17:17

فیلترینگ چه بلایی بر سر کسب‌‌وکارهای آنلاین زنان آورد؟

فیلترینگ چه بلایی بر سر کسب‌‌وکارهای آنلاین زنان آورد؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که گردش مالی میلیاردی پیش از فیلترینگ در جریان بوده و پس از آن بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به ویژه در مورد زنان که مورد مطالعه این گزارش هستند، دچار اختلال جدی شده است و معلوم نیست که در یک سال‌ گذشته این افراد چه بار مالی و روحی را از سر گذرانده‌اند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ روزنامه دنیای اقتصاد به مناسبت روز جهانی کارآفرین ۲هزار کسب‌وکار آنلاین‌ زنان را پیش از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پس از آن رصد کرده و گزارشی از درآمد آنان ارائه داده است.

بررسی‌ نتایج نشان می‌دهد؛ ۲۰ درصد از کسب‌وکارهای نوپا که حدود ۴۰۰ نفر می‌شدند، در همان دو، سه هفته اول فیلترینگ برای همیشه ورشکست شده و از چرخه کسب‌وکار خارج شدند. ۸۰ درصد دیگر که آمارشان می‌شود، ۱۶۰۰ کسب‌وکار بزرگ‌تر توانستند، فیلترینگ را دور بزنند و به حیاتشان ادامه دهند. از این گروه مورد مطالعه پیش از فیلترینگ ۲۰ درصدشان که کسب‌وکار بزرگ‌تری داشتند و چندین نفر در آن مشغول به کار بودند، درآمدی روزانه ۵۰ میلیون تومانی داشتند.

این روزنامه افزوده است: ۸۰ درصد دیگر که بیشترشان کسب‌وکارهای کوچک را شامل می‌شدند، روزانه در حدود ۵۰۰هزار تومان کسب درآمد می‌کردند. میانگین این درآمد به رقمی میلیارد تومانی می‌رسید که پس از فیلترینگ دچار افت و اختلال شدید شد. اکنون پس از یک سال گروهی که توانستند فیلترینگ را دور بزنند، فقط چند ماهی است که توانسته‌اند دوباره به رقمی بسیار پایین‌تر از روزهای پرفروش خود بازگردند. بررسی‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که گردش مالی میلیاردی پیش از فیلترینگ در جریان بوده و پس از آن بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین به ویژه در مورد زنان که مورد مطالعه این گزارش هستند، دچار اختلال جدی شده است و معلوم نیست که در یک سال‌ گذشته این افراد چه بار مالی و روحی را از سر گذرانده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.