کد خبر : 2844
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 12:47

بیت‌کوین به ۱۸۰ هزار دلار می رسد؟

بیت‌کوین به ۱۸۰ هزار دلار می رسد؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۱۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۳۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ با وجود فشارهای فدرال رزرو، موسسه فاند استرت (Fundstrat) آینده صعودی برای بیت‌کوین و سهام متصور شده است.

بر اساس یادداشت تحقیقاتی این موسسه، پویایی عرضه و تقاضای بیت‌کوین (BTC) نشان می‌دهد که این دارایی می‌تواند تا آوریل ۲۰۲۴ تا ۱۸۰هزار دلار افزایش یابد.

این پیش‌بینی که قبل از جلسه بعدی بانک مرکزی ایالات‌متحده ارائه شده است عمدتا مبتنی بر صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) است که در ایالات‌متحده تایید می‌شود و موسسه تحقیقات بازار مشکوک است که تعادل قیمت فعلی بیت‌کوین را از بین ببرد.
در حال حاضر، فاند استرت دریافته است که بیت‌کوین تقریبا ۲۵ میلیون دلار تقاضای روزانه دارد؛ همان ارزش سکه‌های جدید روزانه که توسط ماینرها به گردش در می‌آید.

تام لی، رئیس تحقیقات فاند استرت نوشت: «راه‌اندازی اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین تقاضای روزانه را به ۱۲۵ میلیون دلار می‌رساند، در حالی که اکنون عرضه روزانه تنها ۲۵ میلیون دلار است بنابراین قیمت تعادلی ضمنی باید افزایش یابد تا عرضه روزانه با تقاضای روزانه مطابقت داشته باشد.»

فاند استرت ادامه داد: تحلیل تعادل نشان می‌دهد که قیمت تسویه ۱۴۰ هزار تا ۱۸۰ هزار دلار، قبل از رویداد نصف شدن پاداش بیت‌کوین یا هاوینگ در آوریل ۲۰۲۴ است. نصف شدن زمانی است که شبکه بیت‌کوین انتشار بیت‌کوین خود را در هر بلوک به نصف کاهش می‌دهد. این رویداد هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و به‌طور مداوم در سال بعد شاهد افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در بازار ارز دیجیتال بودیم.

هاوینگ بعدی انتشار بیت‌کوین را از ۶.۲۵ بیت‌کوین به ۳.۱۲۵ بیت‌کوین در هر ۱۰ دقیقه می‌رساند. اگر چه محققان در کوین بیس پیشنهاد کرده‌اند که ممکن است این رویداد باعث افزایش روند صعودی دیگری نشود اما تحلیل فاند استرت نشان می‌دهد که هاوینگ حتی برای رسیدن به بالاترین رکورد جدید ضروری نیست.

پیش‌بینی فاند استرت چند روز قبل از نشست بعدی کمیته بازارهای باز فدرال (FOMC) منتشر شده است که انتظار می‌رود فدرال رزرو تا حد زیادی نرخ بهره هدف خود را ۲۵ واحد پایه دیگر افزایش دهد. علیرغم افزایش مداوم نرخ‌های فدرال رزرو، تا به امروز ارزش سهام و بیت‌کوین بهبود یافته‌ و انتظارات از رکود اقتصادی در حال کاهش است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۱۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۷۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۳۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۵ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶.۰۴ میلیارد دلار است که ۲۴.۷۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۳۶ میلیارد دلار است که ۹.۰۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۳.۴۹ میلیارد دلار است که ۹۰.۲۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۱۲ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۹ هزار و ۲۴۰.۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۶۰.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۵ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۳۸.۲۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۸۲ درصد کاهش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۷۱۰۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۱.۴۶ درصد کاهش

۷- کاردانو

قیمت: ۰.۳۰۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۵۱ درصد کاهش

۸ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۰۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۱۳ درصد افزایش

۹- سولانا

قیمت: ۲۳.۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۶ درصد کاهش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۵.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۳ درصد کاهش

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.