کد خبر : 8198
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1402 - 13:35

بورس امروز با افزایش ۹۰۰۰ واحدی سبزپوش شد

بورس امروز با افزایش ۹۰۰۰ واحدی سبزپوش شد
بازار سرمایه امروز روند رو به رشدی را تجربه کرد و شاخص کل بورس با افزایش حدود ۹۰۰۰ واحدی به دو میلیون و ۱۳۵ هزار واحد رسید.

به گزارش اقتصاد پرس؛ شاخص کل بورس امروز (۲۶ شهریور) با رشد ۹۰۵۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۱۳۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز رشد ۵۱۵۴ واحدی را داشت و عدد ۷۲۳ هزار و ۱۷۶ واحد را به ثبت رساند.

امروز بیش از ۳۸۹ هزار معامله در بازار سرمایه به ارزشی بالغ بر ۷۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال انجام شد.

پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مخابرات ایران و گسترش نفت و گاز پارسیان جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس گذاشتند و به غیر از صنایع پتروشیمی خلیج فارس همه این نمادها روند مثبتی را تجربه کردند.

در فرابورس نیز روند صعودی وجود داشت. شاخص کل در این بازار با رشد ۱۲۷ واحدی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته روی ۲۶ هزار و ۵۴۵ واحد ایستاد.

در این بازار نیز بیش از ۲۱۳ هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر ۶۷ هزار و ۱۶ میلیارد ریال داشت.

پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، فرابورس ایران، بانک دی، پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و س. توسعه و عمران استان کرمان بیشترین تاثیر را روی شاخص بازار فرابورس داشتند و در این میان به غیر از پلیمر آریا ساسول و فولاد هرمزگان جنوب دیگر نمادهای فرابورسی مذکور روند مثبتی را تجربه کردند.

ایسنا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.