کد خبر : 10425
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 16:36

با وجود دهها هزار مرگ بر اثر آلودگی هوا؛

بودجه محیط زیست در زمان فصل بودجه حذف می شود

بودجه محیط زیست در زمان فصل بودجه حذف می شود
رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به لایحه هفتم گفت: خوشبختانه با تلاش فراکسیون محیط‌‌زیست مجلس و موافقت کمیسیون تلفیق، یک فصل برای محیط زیست و ۲ ماده برای آلودگی هوا و تغییر اقلیم تا کنون مصوب شده است.

به گزارش اقتصاد پرس؛ سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس در اولین همایش ملی معاینه فنی خودرو با رویکرد ارتقای ایمنی و کاهش آلودگی هوا افزود: کار برای محیط‌زیست یک زنجیره بهم پیوسته است.

وی با بیان این که همه در مورد آلودگی هوا صحبت می کنند ولی زمان فصل بودجه به ناگاه نگرش‌ها عوض شده و بودجه‌های محیط‌زیستی حذف می‌شود افزود: باید در ابتدای زنجیره اقدامات رفع آلودگی هوا دیده شود.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به این که به عنوان رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس هرگز سیاسی با موضوع محیط‌زیست در مجلس برخورد نکردیم گفت: زمانی که به پرونده ترک فعل هوای پاک ورود کردیم دیدیم که دستگاه‌های مسؤول اعتباری برای انجام وظایف خود ندارند ولی جالب‌تر این بود که هیچ تلاشی هم برای گرفتن بودجه نکرده بودند!

وی با بیان این که کار برای آلودگی هوا وظیفه همگانی است گفت: بر اساس امار وزارت بهداشت سالانه تنها به لخاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۲۷ هزار مرگ در کشور رخ می‌دهد که این میزان بسیار قابل توجه است.

راهکارهای پیشنهادی عملیاتی نمی شود

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با اشاره به این که مجلس راهکارهای کوتاه و بلند مدت برای رفع آلودگی هوا پیشنهاد کرده است گفت: متأسفانه هیچکدام از راهکارهای پیشنهادی عملیاتی نشده است و همین است که وضعیت محیط‌زیست کشور این گونه است.

وی با بیان این که خوشبختانه در اجرای قانون هوای پاک پس از ۴ سال استانداد سوخت در کشور تدوین شد افزود: در عین‌ حال ردیف مستقلی نیز برای اجرای قانون مصوب شده است که امیدواریم زمستان امسال هوای بهتری داشته باشیم.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس گفت: در حوزه معاینه فنی نیز انتقادات زیادی داشتیم که خوشبختانه در یکسال گذشته با مدیریت جدید شاهد رفع مشکلات در این حوزه بودیم.

وی به لایحه هفتم اشاره کرد و‌گفت: خوشبختانه با تلاش فراکسیون محیط‌زیست مجلس و موافقت کمیسیون تلفیق، یک فصل برای محیط‌زیست و ۲ ماده برای آلودگی هوا و تغییر اقلیم تاکنون مصوب شده است که امیدواریم در صحن علنی هم رأی بیاورد.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.