کد خبر : 1645
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395 - 9:04

حل مشکلات اقتصادی و بیکاری بدون اصلاح نظام بانکی ممکن نیست

حل مشکلات اقتصادی و بیکاری بدون اصلاح نظام بانکی ممکن نیست

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با ابراز تاسف از مشکلات عدیده نظام بانکی، حل مشکلات اقتصادی و بیکاری در کشور را در گرو اصلاح سیستم بانکی دانست و از طرحی که به همین منظور در دستور کار مجلس قرار گرفته اعلام حمایت کرد.

اقتصاد پرس: این مرجع تقلید در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، بر لزوم اصلاح سیستم بانکی تاکید کرد و با اشاره به اهمیت بانکداری اسلامی، تصریح کرد: بانکداری از غرب به کشور ما آمده است و امروز نظام بانکی ما با مشکلات بسیاری مواجه است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به طرحی که به همین منظور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری همگان این طرح به نتیجه مطلوب برسد.

وی تصریح کرد: نظام اقتصادی هیچ کشوری بدون حل مشکلات بانکداری سامان پیدا نمی‌کند، اگر بخواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم بدون حل مسائل بانکی، این شدنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مطالبات بانک‌های ما از سرمایه داران کلان است و واحدهای کوچک دادشان به جایی نمی‌رسد، نباید این طور باشد بلکه باید نظام و سیستم بانکی در اختیار توده مردم باشد تا کار و تولید رونق گیرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «مبارزه با بیکاری بدون اصلاح نظام بانکداری ممکن نیست» تصریح کرد: اگر نظام بانکی اصلاح نشود مشکلات بسیاری خواهیم داشت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: امیدواریم صاحبان بانک‌ها، مجلس و دیگر دست اندرکاران برای اصلاح نظام بانکی همکاری کنند؛ طرحی که ریخته شده طرح خوبی است، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و اگر هم احتیاج به اصلاح دارد اصلاح کنند.

این مرجع تقلید گفت: درست نیست بانکداری ما بعد از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب، هنوز اسلامی نشده باشد.

وی اظهار کرد: اگر مجلسیان بتوانند دست به دست هم بدهند و این مشکل را حل کنند، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد؛ امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمت به توده‌های مردم باشیم و مشکلات آنان را حل کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اگر بانکداری اصلاح شود تورم به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، ما برای موفقیت تمام افرادی که در مسیر اصلاح بانکداری تلاش می‌کنند، دعا می‌کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با تبریک مبعث حضرت رسول (ص) گفت: مبعث حضرت رسول (ص) تحولی بزرگ در عالم بشریت ایجاد کرد.

وی با استناد به حدیثی شریف از آن حضرت به بیان نکات اخلاقی پرداخت و گفت: منفورترین افراد نزد خدای متعال کسی است که ظاهر و باطن او با هم تفاوت داشته باشد و این‌ همان چیزی است که منافق به آن اطلاق می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان توصیه‌هایی خطاب به طلاب و فضلای حوزه تصریح کرد: ما که لباس مقدس روحانیت به تن داریم و سرباز حضرت ولیعصر (عج) هستیم، باید نحوه رفتارمان متفاوت از دیگران باشد، خدایی ناکرده رفتاری از ما سر نزند که موجب بد بینی مردم به اصل دین و مذهب شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی یادآور شد: نظام ما نظامی اسلامی است، به همین دلیل باید بیش از پیش مراقب اعمال و رفتارمان باشیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.