کد خبر : 11401
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 12:54

بهانه جدید خودروسازان برای افزایش قیمت

بهانه جدید خودروسازان برای افزایش قیمت
خودروساز براساس کدام مجوز خودروهای ثبت نامی مردم را برای دریافت مجوز افزایش قیمت در پارکینگ ها دپو کرده است و چرا وزارت صنعت به جای برخورد با آنها بهانه استاندارد را مطرح می کند.

به گزارش اقتصاد پرس؛ وزارت صنعت در واکنش به دپوی خودرو توسط شرکت‌های خودروساز، گفته است: براساس اطلاعات ارائه شده ایران خودرو در حال حاضر تعداد ۱۳ هزار دستگاه خودرو تولید شده دارای استانداردهای ۸۵ گانه فاز ۲ هستند که بر اساس تعاریف شورای رقابت و همچنین لزوم طی شدن فرآیندهای مرتبط با اخذ مجوز استاندارد (TA) جهت عرضه به بازار، باید مراحل قیمت گذاری آنها در فرآیند اجرایی شورای رقابت طی شود.

این در حالی است که انگورج مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد در بازدید از پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو و سایپا می‌گوید: خودروهای کوییک موجود در پارکینگ هم تاییدیه استاندارد دارند و نباید دپو شوند. علاوه بر این در پارکینگ اتکا حدود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو دپو شده و همه این خودروها تاییدیه استاندارد دریافت کرده‌اند و باعث تعجب است که با وجود دریافت تاییدیه استاندارد و دریافت برچسب استاندارد، اما همچنان این خودروها در پارکینگ باقی مانده است.

انگورج تأکید می‌کنید: دپوی خودروها در پارکینگ به خودرو آسیب وارد می‌کند قطعات لاستیکی و پلاستیکی و همچنین رنگ خودرو دچار آسیب می‌شود.

مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل و نقل و ماشین آلات سازمان ملی استاندارد گفت: در پارکینگ ایران خودرو هم خودروهای رانا موجود است و هم پژو پارس و دنا و تارا که همه این خودروها تاییدیه استاندارد دارند و مشکلی برای تحویل به مشتری ندارند.

البته این مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ماندن خودروها در پارکینگ به بهانه عدم مجوز استانداردها را غیر قابل قبول می‌داند می گوید: این بهانه اصلاً قابل قبول نیست البته بررسی ها نشان می دهد هیچ خودرویی به بهانه مجوز استاندارد در پارکینگ ها نیست و همه مجوز دارند، سازمان ملی استاندارد با در نظر گرفتن کیفیت خودروها اعمال استانداردها را تسریع می کند.

در حال حاضر نکته مهم اینجاست خودروساز براساس کدام مجوز خودروهای ثبت نامی مردم را برای دریافت مجوز افزایش قیمت در پارکینگ ها دپو کرده است و چرا وزارت صنعت به جای برخورد با آنها بهانه استاندارد را مطرح می کند. چرا مشتریان رانا، کوییک و پژوپارس چند ماه سرگردان تحویل خودروهای خود هستند و مدام با بهانه های مختلف خودروسازان روبه رو می شوند؟

در طول دو ماه اخیر خودروسازان درخواست های متعددی به شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات ارسال کرده اند اما به دلیل عدم کسب مجوز به دنبال بهانه جدید اعمال استانداردهای جدید خودرویی هستند تا شاید بتوانند محصولات را با قیمتی بالاتر بفروشند و بخشی از زیان خود را جبران کنند.

تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.