کد خبر : 688
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 5:57

نفت ارزان رشد اقتصادی آمریکا را هم کاهش داد

نفت ارزان رشد اقتصادی آمریکا را هم کاهش داد

کاهش هزینه های مصرفی در آمریکا، افت قیمت نفت و بالا بودن ارزش دلار موجب شد ترمز رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست ۲۰۱۶ به شدت کشیده شود و رشد اقتصادی این کشور به پایین ترین رقم در ۲ سال گذشته برسد.

اقتصاد پرس: در حالی که میزان هزینه های مصرفی در آمریکا کاهش یافته و بالا بودن ارزش دلار همچنان موجب کاهش صادرات این کشور شده، ترمز رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال به شدت کشیده شده و رقم رشد به پایین ترین رقم در ۲ سال گذشته رسیده است.

وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه در برآوردی اولیه از وضعیت اقتصادی این کشور اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا تنها نیم درصد افزایش داشته که کمترین میزان رشد از سه ماهه نخست سال ۲۰۱۴ تاکنون است. دیگر عامل کند شدن رشد اقتصادی آمریکا تلاش شرکت های مختلف تولیدی برای کاستن از حجم کالاهای تولیدی ذخیره شده در انبارها بوده است.

نفت ارزان که موجب کاهش سوددهی شرکت های بزرگ نفتی نظیر شلومبرگر و هالیبرتون شده نیز در این کاهش رشد موثر بوده و سرعت هزینه های تجاری را به پایین ترین رقم از زمان نیمه دوم سال ۲۰۰۹ رسانده است.

تقریبا تمام بخش های اقتصاد آمریکا در سه ماهه نخست سال تضعیف شده و تنها بخش مسکن عملکرد مطلوبی به نمایش گذاشته است.جول ناروف، اقتصاددان ارشد موسسه ناروف اکونومیک در پنسیلوانیا گفت: «رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه نخست سال عملا متوقف شده، اما این به معنای متزلزل شدن اقتصاد آمریکا نیست… سرعت رشد احتمالا در ماه های آینده بیشتر خواهد شد.»

افزایش ارزش دلار تقریبا متوقف شده، قیمت نفت ظاهرا در حال تثبیت شدن است و بازار کار آمریکا نیز وضعیت نسبتا رضایت بخشی را دارد.

فدرال رزرو نیز روز چهارشنبه تایید کرد که فعالیت های اقتصادی در این کشور «کند شده است.» فدرال رزرو آمریکا این هفته نرخ بهره را افزایش نداد و نشان داد که عجله ای برای انقباضی تر کردن سیاست پولی خود ندارد.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که اقتصاد آمریکا در فاصله ماه های ژانویه تا مارس رشدی ۰٫۷ درصدی را تجربه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.