کد خبر : 10738
تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 23:34

“بریکس پی” جایگزین سوئیفت می شود؟

“بریکس پی” جایگزین سوئیفت می شود؟
رئیس مجلس گفت: با عضویت ایران در بریکس این امکان فراهم می‌شود که از سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی کشورهای عضو به جای سیستم سوئیفت استفاده شود.

به گزارش اقتصاد پرس؛ رئیس مجلس گفت: با عضویت ایران در پیمان بریکس این امکان فراهم می‌شود تا از سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی که در بین کشور‌های عضو بریکس پیش‌بینی شده است به جای سیستم سوئیفت استفاده شود.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بند الحاقی به ماده ۱۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: یکی از کار‌های مهمی که در بریکس انجام شده این است که سیستم ارتباط بانکی الکترونیکی جایگزین سوئیفت پیشنهاد دادند که اکنون فعال شده و افرادی که عضو بریکس می‌شوند و ما نیز از ابتدای ژانویه عضو بریکس شده‌ایم یک فرصت بزرگ داریم که می‌توانیم با آن با کشور‌های بزرگ کار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من فکر می‌کنم شرایط برای ما تا پیش از این فراهم نبوده و اخیراً فراهم شده است. در مصاحبه‌ای نیز به این موضوع اشاره کردم؛ ۳۰ درصد از کل حجم معاملات ما با چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی است و این ظرفیت برای این کار وجود دارد. ما باید از این فرصت استفاده کنیم. این یک فرصت بزرگ برای ماست که عضو شده‌ایم.

قالیباف با یادآوری اینکه یکی از بحث‌های مذاکرات جدی در این نشست‌ها موضوع مذکور بود، تصریح کرد: در مجموعه بریکس سامانه «بریکس‌پی» دقیقاً جایگزین سوئیفت است و کشور‌های عضو بریکس و بقیه کشور‌هایی که تمایل دارند می‌توانند از این سیستم الکترونیکی بین بانکی استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.