کد خبر : 7482
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 23:12

یک نماینده مجلس عنوان کرد؛

دولت پشت داستان فیلترینگ است

دولت پشت داستان فیلترینگ است
تحقیق‌‌وتفحص از نحوه فیلترینگ در مجلس کلید خورد.

به گزارش اقتصاد پرس؛ جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس گفت: بنده به اتفاق آقای نیک بین نماینده مردم کاشمر بحث‌ تحقیق و تفحص از نحوه فیلترینگ و اینکه چه کسانی پیشت قضیه فیلتر شکن ها هستند را کلید زده ایم.

این نماینده مجلس افزود: قاعدتا متولی امر در این زمینه نیز مجموعه وزارت ارتباطات است. آن چیزی که مشخص است این است که مجلس در بحث فیلترینگ اگر سوال و تحقیق و تفحصی دارد از مجموعه وزارت ارتباطات داشته باشد گرچه وزیر ارتباطات می گوید این داستان به من ارتباطی ندارد و تصمیم ها جای دیگری گرفته می شود.

وی خاطر نشان کرد: خود دولت پشت داستان فیلترینگ است. وقتی مسئولان دولتی مصاحبه می کنند که این شرکت ها باید بیایند در ایران دفتر بزنند که ما اجازه فعالیت دهیم یعنی اینکه خودشان پشت فیلترینگ هستند.

فیلترینگ جواب نمی دهد

نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معتقدیم این شیوه اصلا جواب نمی دهد. الان هم آماری منتشر شده بود که ۹۰ درصد افراد بین ۱۵ تا ۲۰ سال به وقت حضور در فضای مجازی از فیلتر شکن استفاده می کنند.

این نشان می دهد روشی که در پیش گرفته ایم اشتباه است و باید این روند اصلاح شود. امیدواریم عزیزان این موضوع را درک کنند که بتوانیم مسیر درستی را برویم.

وی تاکید کرد: طبق گفته رئیس جمهور و مسئولان وقت وقتی فضا آرام شود شرایط به حالت عادی برمی گردد. عاقلانه هم همین است.

در شرایط بحران دولت ها محدودیتی را قائل می شوند بعد از اینکه شرایط عادی شد به روال عادی برمی گردند. تصمیمات اینگونه یعنی فیلتر فضای مجازی و محدودیت ورود آیفون ها تصمیماتی است که به اقتصاد و امنیت روانی جامعه ضربه می زند. امیدواریم مسئولان امر این را مدنظر قرار دهند.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.